Több, mint négyszerese lesz a díja a műanyagpalackok kibocsátásának is az új visszaváltási rendszere miatt - és ez a vásárlókon csattanhat.
Idén is, akár csak tavaly, márciusban érkeztek az első nagyobb, kiskereskedelmi boltokat is érintő korlátozások Magyarországon. Ezek azonban teljesen máshogy csapódtak le 2020-ban, mint 2021-ben. A Pénzcentrum annak járt most utána, hogy mik a hasonlóságok és különbözőségek a vásárlások tekintetében. Foglalkoztunk ugyanakkor azzal is, hogy a leginkább iparcikkeket árusító boltok bezárása nem okoz-e keresletnövekedést például a diszkontokban, szupermarketekben vagy hiperekben, ahol manapság ruhát, fúrót, de akár nagyobb elektronikai cikket is lehet vásárolni. Meglepő válaszokra bukkantunk.
A 2020 márciusi, első koronavírus-korlátozások bejelentésekor valóságos pánikvásárlás lett úrrá a magyar lakosság egy jelentős részén. Ezt a kiskereskedelem is megérezte, akkor több, 3-4 hullámban előfordultak nagy vásárlói rohamok. Idén márciusban azonban nem lehet hasonló jelenségről beszámolni.
- mondta el a Pénzcentrumnak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára. Hasonló információkat osztott meg lapunkkal az Auchan is, ők úgy tapasztalták, hogy az idei korlátozások első bejelentése utáni két napban, március 4-5-én jelentősen nőtt a forgalmuk, majd a kereslet a március 8-i hét első felében is enyhén emelkedett tavalyhoz képest, de a nagymértékű felhalmozás elmaradt.
A hiper arról is tájékoztatta a Pénzcentrumot, hogy míg a tavalyi nagy bolt-rohamokkor az emberek főleg az alapvető élelmiszereket keresték, addig most sokkal tudatosabb vásárlást tapasztaltak. De azért az átlagnál volt néhány jobban működő termékkategória: Ezek a következők voltak: felvágottak, tojás, pékáru, zöldség, wc papír, alkohol, állateledel, hentesáru.
Mi történt online?
Arról korábban már mi is beszámoltunk, hogy egyes boltok igencsak súlyos korlátozó intézkedéseket vezettek be, már ami a webshopjukat illeti. Ezen felül kiderült például az is, hogy sok áruház teljesítőképessége csúcsán pörög, ami a kiszállítást illeti, és csak 7-8 napra lehet tőlük rendelni. Vámos György szerint azonban ennek a felfutásnak semmi köze sincs a márciusi boltkorlátozásokhoz.
- fogalmazott a főtitkár, aki a Pénzcentrumnak kiemelte azt is, hogy az online felületeken tapasztalható korlátozások voltaképpen azt szolgálják, hogy minél többen tudjanak vásárolni. Ezzel pedig a webáruházak terhet vállalnak azzal, hogy az egyszeri nagy-nagy bevásárlások helyett szorgalmazzák a kisebb bevásárlásokat azért, hogy minél több embert ki tudjanak szolgálni.
Vámos György szerint az online értékesítés tendenciája ugyanaz, mint a 2020-as évben, amikor egyre erősödik a járványhelyzet, úgy nő meg a webshopokban is a kereslet. A szakember szerint ezt mi sem példázza jobban, mint hogy 2020 nyarán, amikor kicsit fellélegezhettünk a vírus szorításából, akkor az online vásárlások száma is visszaesett a tavalyi évet megelőző évek hasonló időszakainak átlagaival.
A főtitkár az online értékesítéssel kapcsolatban azt még kiemelte, hogy bár az utóbbi években óriási figyelem hárul rá, és az ágazat növekedése tényleg brutális, évről-évre Magyarországon 40 százaléka körüli. De azt azért érdemes tisztán látni, hogy a teljes kiskereskedelmi forgalomból alig 10 százalékot hasít még mindig csak ki az online, a vásárlásaink 90 százalékát tehát még mindig offline intézzük. És ez most sincs másképp.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ruha, tévé és miegymás a boltokban
Mivel 2021 márciusában igencsak sokféle iparcikket árusító boltnak kötelező volt bezárnia, kíváncsiak voltunk arra is, hogy a hiperekben, szupermarketekben, diszkontokban számíthatnak-e arra a vásárlók, hogy megnő a nem-étel (non-food) paletta. Több lesz a ruha, elektronikus kütyü és így tovább. Vámos György szerint azonban ez nem fog megtörténni.
- hívta fel a figyelmet a főtitkár, aki szerint bár tény és való, hogy a szuperekben, hiperekben, sőt a diszkontokban is találni ma már ruhákat, csavarhúzót vagy éppen akár nagyobb elektronikai cikkeket is, de azért a vásárlások döntő többsége ezeken a helyeken még mindig az élelmiszer és a vegyi áru.
Arról szem szabad megfeledkezni a főtitkár szerint, hogy azért olyan boltok (vállalkozások) most is nyitva lehetnek az élelmiszerboltok mellett, akiknek a fő tevékenységük szerint például barkásfelszereléseket, építőanyagot, mobiltelefont, papírírószert vagy laptopot árulnak például. Ezeket tehát máshol is bőven megtalálják a vásárlók, még akkor is, ha a kiskereskedelmi-láncokban elérhető is 1-1 ilyesféle termék a kínálatban.
- tette hozzá Vámos György.
Mit tanultak a boltok egy év alatt?
- közölte a tanulságok górcső alá vételekor az Auchan. Vámos György pedig ezen felül lapunknak elmondta azt is, hogy a boltok megtanulták, mennyire fontosak a higiéniai szabályok, a folyamatos tisztítás és fertőtlenítés. Ezeknek pedig eleget is tesznek, hogy a lehető legbiztonságosabban szolgálhassák ki a vásárlókat.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Komoly bírságot kapott az egyik hazai bank
- Eddig közel 400 ezer ajánlóívet igényeltek a jelöltek és jelölőszervezetek
- Dél-Magyarországon is egyre gyakrabban bukkan fel egy emberre is veszélyes galandféreg
- Babos Tímeáék döntősök Rouenban
- Andrej Babis: az illegális migráció rákbetegség, az uniós paktum nem gyógyítja
- Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának