Egy hazai kisvállalkozó keserű Facebook-posztban írta le, hogyan szorítja sarokba a globális import és a hazai piaci viszonyok.
November 9-én jelentette be a kormány, hogy az eddigiek mellett hatósági áras lesz az étkezési burgonya és a tojás is. A bejelentés alapján ez az étkezési burgonya minden fajtájára és típusára, a brandingelt és nem brandingelt termékekre, illetve a különböző kiszerelésekre egyaránt kiterjed. A hazai burgonyatermés azonban a fogyasztói igényeknek alig a felét képes fedezni, a többit importból kell pótolni – írta meg az agrárszektor.hu.
Tegnap délelőtt jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter, hogy a kormány döntése értelmében az étkezési burgonya és a friss tojás is hatósági áras lesz december 31-ig. Ezekre az élelmiszerekre a 2022. szeptember 30-án aktuális árak fognak vonatkozni, a nagybanki piacok kivételével.
Az Országos Burgonya Szövetség és Termék Tanács (OBTT) szerint – bár még nem lehet biztosat mondani – de a jelenlegi megfogalmazás a létező legrosszabb forgatókönyvvel járna: mivel a termelőknek át kell vizsgálni az árakat, és ha az árstop tényleg valamennyi étkezési burgonyát érinti, akkor az egyedi árakat eredményezhet az egyes kiszerelések és típusok tekintetében.
Az is hatalmas probléma, hogy idén a megszokott 40 tonna helyett 22,5 tonna/hektár termésátlag volt jellemző. Ez azt jelenti, hogy bár eddigi években a burgonya kitartott júniusig az újkrumpli szezonjáig, de idén akár az év végére is eltűnhetnek a kínálatból a gyökérzöldségek, illetve a hagyma és a burgonya.
Tehát hazánk jelentős importra szorul: zen a téren a fő beszállító országok Hollandia és Németország, valamint Francia- és Írország. Újburgonyából például a legnagyobb beszállító Franciaország. Utóbbiból csaknam 8,75 tonna újburgonya érkezett Magyarországra a tavalyi év első 8 hónapjában.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








