Egy ikonikus francia pezsgő került fel a Lidl akciós kínálatába, méghozzá olyan áron, hogy nem lehet rossz vételnek hívni.
A jelenlegi 1400 forintról akár 1600 forintig is felszökhet egy doboz cigaretta átlagára jövő áprilisban, mégpedig a jövedéki adó jelentős emelkedése miatt. Az adóügyi államtitkár szerint a változtatás elkerülhetetlen.
"A magyar közteher két és fél éve alacsonyabb, mint az unió által meghatározott minimális mérték, Brüsszel pedig lépéseket tett az adóemelés kikényszerítéséért. A változtatás így elkerülhetetlen" - mondta a Magyar Nemzetnek az adóügyi államtitkár. Izer Norbert megjegyezte: a kormány azt szeretné, hogy az EU igazságosabb jövedéki adórendszert alakítson ki, vegye figyelembe például a helyi kereseti viszonyokat és a tagállamok adószabályait.
"Magyarországnak nincs választása, az adóemelést az uniós szabályok írják elő - mondta az államtitkár a változtatás okáról.
A parlament előtt fekvő javaslat alapján a cigarettánál januárban 7,3 százalékos adóemelés következne be, amelyet áprilisban újabb 4,8 százalékos követne.
- mondta az államtitkár. Izer Norbert felidézte: 2018 elején drasztikus emelést kellett volna végrehajtani, de a kormány elzárkózott a nagy mértékű és azonnali adóemeléstől, a lépcsőzetes növelés mellett döntött. Ugyan az elmúlt két és fél évben öt alkalommal nőtt a közteher, de a cigaretta jövedéki adója még így sem éri el azt a minimális mértéket, amelyet a közösségi szabályok meghatároznak.
"Az adóemelés kikényszerítéséért Brüsszel már két évvel ezelőtt kötelezettségszegési eljárást indított hazánk ellen, a változtatás immár elkerülhetetlen. Magyarország, ameddig tudott, ellenállt, és próbálta meggyőzni az Európai Uniót arról, hogy igazságosabb jövedéki adórendszerre lenne szükség" - fogalmazott az államtitkár, majd magyarázatként megjegyezte: a cigaretta adóztatásának uniós rendelkezései több fontos szempontot sem vesznek figyelembe.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nem kap jelentőséget az egyes tagállamok adórendszerei közötti különbözőség, ahogy az sem, hogy az uniós országokban eltérőek a kereseti viszonyok, az úgynevezett vásárlóerő. De nem jelenik meg az uniós szabályokban az sem, hogy az EU keleti határánál fekvő tagországok, amilyen Magyarország is, komoly küzdelmet folytatnak a cigarettacsempészettel, a feketekereskedelemmel.
- mondta az államtitkár, majd hozzátette: igazodva a szomszédos államok adópolitikájához, az igazságos adóterhelés érdekében hazánk ezekre a termékekre már jelenleg is vet ki jövedéki adót. A dohányt nem, csak nikotint tartalmazó, íny mellé helyezendő tasakoknál például jövőre a fogyasztási dohányéval azonos adóemelés következhet.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








