A központi alrendszer február végi kiadásai 11,5 százalékkal, a bevételei 11,4 százalékkal haladták meg az előző év azonos időszaki adatát a Pénzügyminisztérium szerint.
Christopher Nolan filmje, a Tenet az első nagy hollywoodi produkció, amelyet moziban kezdtek forgalmazni a pandémia kitörése óta, premierhétvégéjén több mint 53 millió dolláros (16 milliárd forintos) jegybevételt hozott 41, az Egyesült Államokon kívüli piacon, köztük Kanadában. A Pénzcentrum megnézte, mennyien voltak kíváncsiak a régóta várt filmre: csütörtöktől vasárnapig bezárólag több mint 71 ezren látták a Tenetet, másfélszer annyian, mint ahányan a hosszúhétvégén összesen elmentek moziba.
A Filmforgalmazók Egyesületének honlapján már megtalálható, hogy mennyi volt a múlt hét csütörtöktől vasárnapig tartó időszakban a magyar mozik látogatószáma, illetve jegybevétele. Rengeteg magyar mozikedvelő várta már a sokszor elhalasztott Tenet című, legújabb Christopher Nolan-film bemutatóját. Ez látszik abból, hogy amíg az augusztusi négynapos hosszúhétvégén mindössze 46372 nézőt fogadtak a mozik, augusztus 27-30-ig 95094-et, vagyis több, mint a dupláját.
A jegybevételeket tekintve a múlt hétvégi időszakban az összbevételnek (153 520 104 forint) a 77 százalékát a Tenet bevételei adták, több mint 117,8 millió forintot. Amikor a Pénzcentrum még júliusban megszavaztatta olvasóival, mi tartja vissza őket a mozizástól, akkor az derült ki, a válaszadók 28 százaléka olyan új filmekre vár, amit érdemes megnézni moziban, 5 százalékuk pedig kifejezetten a Tenet-re. Most valóban úgy tűnik, hogy Nolan filmje meghozta a magyarok kedvét a mozizáshoz.
Azt, hogy megéri-e megnézni, ezek a számok nem árulják el, csak annyit, hogy elég nagy érdeklődés övezte már a premier hetében is. A TOP10-ben múlt héten benne volt még a Scooby, a Pesti balhé, a BTS Bring the Soul - The Movie, az Amíg a lagzi el nem választ, a #kövessbe, az Állati jó kekszek, a Staten Island királya, a 10 nap anyu nélkül és a Made In Italy. Viszont ez a kilenc film együttesen hozta csak a Tenet bevételeinek a negyedét.
Más országokban is nagy volt az érdeklődés
A The Hollywood Reporter beszámolója szerint a 200 millió dollárból (60 milliárd forintból) forgatott kémfilmre Nagy-Britanniában 7,1 millió dollárért (2,1 milliárd forintért), Franciaországban 5,7 millió dollárért (1,7 milliárd forintért), Németországban pedig 4,2 millió dollárért (1,3 milliárd forintért) váltottak jegyet a nézők az első hétvégén.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A filmet gyártó Warner Bros. annyit közölt, hogy 32 európai, közel-keleti és afrikai régióban a hétvégén összesen 37 millió dolláros (11 milliárd forintos) jegyeladást jegyeztek, a pandémia miatti korlátozások dacára. Az Egyesült Államokban szeptember 3-tól kezdik a film mozis forgalmazását, de az ország két legnagyobb mozis piacán, Los Angelesben és New Yorkban nem vetítik, mert a járvány miatt még nem nyithattak ki a nagy moziláncok.
Toby Emmerich, a Warner Bros. főnöke rendkívül elégedetten fogadta a nemzetközi premierhétvége eredményeit. A sztárszereposztással, John David Washington, Robert Pattinson, Elizabeth Debicki, Michael Caine és Kenneth Branagh közreműködésével forgatott filmet Kínában szeptember 4-től láthatja a közönség.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében