Közeleg a Black Friday: a csalók már készen állnak, te is légy résen!

Közeleg a Black Friday: a csalók már készen állnak, te is légy résen!

2018. november 3. 10:00

Hivatalosan pontosan három hét és itt a Black Friday. Van hat aranytanács vásárláshoz. Újabb rekord jön: 60 milliárdot is megközelíthet a webáruházak novemberi kasszája. Nem is vacakolnak sokat a webáruházak, az egész november egy nagy fekete péntek lesz, egyébként november 23-ra esik. Az akciók haszna: 15-20 milliárd, azoknak, akiket nem csapnak be. És vigyázni is kell nagyon a csalókkal!

A tét nagy annyiban is, hogy akinek jól sikerül a fekete péntek, az megalapozza a decemberi karácsonyi piacát is, hiszen visszamehet hozzá a vásárló. és később is - hívta fel a figyelmet a blokkk.com.

Ami őrületbe kergeti a vásárlókat és a boltosokat is

A Mall.hu egész novemberre besötétített, nála az egész hónap egy fekete péntek lesz (Black Friday Maraton). A Media Markt vörös színnel, Red Friday akcióval nyitott november elején.

A legnagyobb webáruház, az E-Digital "őrült napok"-kal egész évben melegít, több hullámban szórva a durva akciókat. És még lapít az időponttal, de például 2017-ben egy héttel beelőzte a többieket. Kedvesen egyébként megjegyzi, hogy ő indította el a Black Friday-t Magyarországon 2013-ban és azóta "közkivánatra" minden évben megrendezi. Hát ehhez képest a tudatos vásárlók szerint már 2012-ben kezdett beszivárogni, de aki korábbi keltű magyar Black Friday-t tud, az szóljon. És persze a vásárló valóban szereti a leárazást, mindegy, milyen alkalommal.

A jó példa persze versenytársak körében is ragadós, hiszen az eMag "őrült akciók"- at hirdet, ami kísértetiesen hasonlít az ED reklámtalálmányára. A például Jysk egy nappal előbb kezdi és egy nappal tovább tartja fekete péntekét (ami így összesen már három nap). A szallasguru a feliratkozókat gyűjti fekete pénteki akciójára, de például az  Electronic-Star honlapján is ott a Black Friday jelzés.

A Konzolvilág nyáron indított Black Friday akciót.

Jó néhány áruház azonban már a karácsonyra gyúrja az akciókat, persze, majd november 23-a tájékán visszalapoznak a naptárban néhány hetet. A hagyományos boltok közül is egyre többen hirdetnek majd fekete péntek címén akciókat. Ne feledjük, Amerikában a hagyományos boltok startolnak a karácsonyi vásárban a Black Friday akcióikkal. Nekik innen bolt a bolt, ekkor fordul nyereségbe az éves mérleg.

Fekete péntek: a webáruházak, a vásárlók és sajnos csalók is már kifenték késeiket

A vásárlók is nyilván már előre készülnek a fekete péntekre, hiszen tudják, hogy a legcsábítóbb akciókkal várják rendeléseiket a webáruházak, számolgatják is a pénzüket, várva a nagy leárazásokat. Így a novemberi webvásárlások döntő része valamilyen leárazáshoz kötődik, amivel minden nap találkozni lehet ebben a hónapban. De nem mindegy, hogyan.

A portál egyik olvasója elmesélte, hogy járt: e-mailben kapott egy levelet, benne egy reklámot, hogy vásároljon a levélhez csatolt elektronikus webáruházon keresztül. Vásárolt is, de már bánja. Az e-mailben küldött webáruházi oldalról ugyan lehetett rendelni, meg is kapta - mint később kiderült - a maga gagyiját, de ezzel meg is kezdődött az ámokfutása. Az e-mailes webáruház elérhetetlen volt, kapcsolatokat az e-mailes bemutató információ - ez csak később derült ki, mert vásárlás előtt ezt nem ellenőrizte a vásárló - sehol sem tartalmazott. Futár szállította ugyan az akkor még hőn óhajtott portékát, de bizonylatot az utánvétes fizetésről nem kapott, ami egy külön történet (mondani sem kell, hogy fizetni csak utánvéttel lehetett). Némi szerencse a szerencsétlenségben, hogy a futárszolgálaton keresztül sikerült elérni az állítólagos webáruházat, akik nagy nehezen ugyan visszafogadták a reklamált árut, de a vételárat egy hónap után sem fizették vissza. A kedves vásárló úgy egyébként minden létező hibát elkövetett, amit vásárló elkövethet. Tett feljelentést, de ma se ajándék, se pénz, hiba viszont hiba hátán.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor 2021-től így kalkulálhatsz: a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 550 forintos törlesztővel a Sberbank nyújtja (THM 7,11%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 39 604 forintos törlesztőt (THM 7,17%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Mire ügyeljünk leginkább

  • Mindig meg kell győződni a webáruház létezéséről, ha nem ismert, ezért is kötelező sok-sok információ feltüntetése a webáruház honlapján, különösen az elérhetőségek. Ezeket érdemes kipróbálni.
  • Ha kinéztél magadnak valamit, nézd meg, hátha máshol olcsóbb. Ezzel az akció igazát is ellenőrizheted, mert előfordult már, hogy nem is volt igazi az akció, csupán az árcédulán feljebb nyomták az áthúzott árakat és igazából a régi áron árusítottak.
  • Nagyon fontos: számla, fizetési igazolás nélkül ne vásárolj, hiszen ennek hiánya már eleve csalást sejtet a háttérben. Azt is meg kell nézni, kinek fizetünk, ki adja a számlát.
  • A vásárlást követően 15 napod van indoklás nélkül elállni a vásárlástól, a pénzed pedig hiánytalanul visszajár (ha az árut nem használtad).
  • Ajándékvásárlás lesz a dologból, akkor bizony jöhet ünnepek után a csere-bere. Mindenképpen tájékozódj, hogy a 15 napos kötelező elállás mellett milyen lehetőséged lehet majd december 24 után visszacserélni a nem tetsző ajándékot.
  • A minőségi reklamáció lehetőségétől nem foszt meg a leárazás, tehát ha vásárláskor hibás volt a termék, ugyanúgy reklamálj, mint bármikor máskor. (Egy kivétel van: ha a leárazás oka egy minőségi hiba, akkor azért az egy hibáért már nem reklamálhatsz.)

Megspórolhatsz 15-20 milliárdot

A többiekkel együtt számolva, persze. A webvásárlásokban sokat hoz a fekete péntek - Black Friday - címén a novemberi hónap a kereskedők konyhájára, ez 2018-ban is így lesz.

A novemberi kiskereskedelmi mutatók is azt jelzik, hogy habzsolják a vásárlókat a webáruházak. November egyébként lusta hónap lenne a boltos világban, a korábbi években a kiskereskedelem értékét nézve októberben, novemberben nem ugrik még meg a forgalom a hagyományos boltosban.

2018-ban azzal lehet számolni, hogy a novemberi webforgalom a hagyományos bolti árukörben (élelmiszerekből, iparcikkekből) kedvező esetben meg is közelítheti a 60 milliárd forintot (2017 novemberében a webáruházak bevétele 46 milliárd forint volt).

Az akciók mértéke nem egyforma, kinél nagyobb, kinél kisebb, és egy-egy webáruházon belül is nagy a szórás. és persze olyan is akad, amit leárazás nélkül adnak el novemberben. Ezzel együtt becsülhető a vásárlók haszna 15-20 milliárd forintra.

A novemberi hónapok növekedési statisztikája is azt mutatja, hogy a webáruházak zsíros falatokat nyelnek le a többszörös forgalombővülés révén, részben a hagyományos boltoktól elkotorva a harapnivalókat.

(Fotó: MTI / Balázs Attila)

NEKED AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. május 8. 19:18