Stabilizálódott a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca. Kiskereskedelmi forgalmuk változatlanul mintegy 300 milliárd forintot ért el 2010. március-2011. februárban, az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve plusz 1 százalékot regisztrált a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
"A legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategória közül értékben kiemelkedően nőtt a toalett papír, papír zsebkendő, arc- és szemránckrém, továbbá konyhai törlőkendő bolti eladása, egyik évről a másikra 4-8 százalékkal" - mondta el Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
A kutatás szerint megugrott a rovarirtók értékesítése, 41 százalékkal, mivel a tavalyi csapadékos tavasz és nyár kedvezett a szúnyogok, valamint más rovarok elszaporodásának.

Jól látszik, hogy két bolttípus piaci pozíciója erősödött, éves összehasonlításban. A drogériák piaci részesedése 27 százalékra emelkedett, míg a patikáké 3-ra.
A kiskereskedelmi eladás legnagyobb része a hipermarketekre jut háztartási vegyiáruból és kozmetikumból. Az élelmiszerekhez képest jóval koncentráltabb a vegyiáruk értékesítése, amiből hipermarketre, az értékben mért eladásokból 39 százalék jutott, a legutóbbi tizenkét hónap során. Mivel a drogéria piaci részesedése 27 százalékra nőtt, ez a két bolttípus viszi el a forgalom kétharmadát.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya 18-ról 17 százalékra változott.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








