4 °C Budapest

Túlsúlyos a magyarok többsége, kevesen fogyókúráznak

2009. február 17. 18:00

A magyarok 56 százaléka tartja magát többé-kevésbé túlsúlyosnak, ugyanakkor 18 százalék próbálkozik fogyással, ami Európában messze a legalacsonyabb arány. Legtöbben étkezési szokásaikon változtatnak, hogy megszabaduljanak fölöslegesnek gondolt kilóiktól.

A Nielsen piackutató vállalat 52 országban végzett felmérése szerint globálisan a megkérdezettek 50, Európában 55 százaléka tartja magát valamilyen mértékben túlsúlyosnak. Fogyni a világátlag 50 százaléka akart a megkérdezés időpontjában, míg az európaiak 47 százaléka.

Közülük a legtöbben egészségesebb étrenddel vagy testmozgással igyekeznek elérni céljukat. Diétás tablettákkal vagy szeletekkel, esetleg italkeverékekkel az érintett európaiak 6, míg a magyarok 16 százaléka próbálkozik.

Az egészségesebben étkező magyarok közül legtöbben a csokoládé, cukor, valamint a zsíros ételek fogyasztását korlátozzák. A többi európai ország válaszadóihoz képest meglepően sok magyar mondta, hogy valamilyen diétás módszert használ.

Kisebb-nagyobb rendszerességgel - saját bevallása szerint- a magyarok 93 százaléka végez testmozgást, ezzel Európában a második helyen állunk. Igaz, a magyarok általában ritkán mozognak: a megkérdezettek közül minden harmadik szokott sétálni, és minden tizedik tornázik rendszeresen. A futók vagy kocogók aránya 8, a csapatsportot űzőké és aerobic edzésre járóké 6-6 százalék. Az úszást, jógát, a teniszezést, pingpongozást, tollaslabdázást vagy a squasht 4-4 százalék nevezte meg.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 17. szerda
Rudolf
16. hét
Április 17.
Hemofília világnap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem