Beindult az árháború a fapadosok között

Pénzcentrum
2007. május 11. 09:00

Árháborút robbantott ki Európa vezető légitársasága, az ír Ryanair, majd röviddel később a brit EasyJet is a jegyárak drasztikus mértékű csökkentéséről döntött - írja a Világgazdaság.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Az árak csökkentésére azért kényszerülnek a légitársaságok, mert a gépkihasználtsági mutatójuk romlik. A Ryanair gépei tavaly áprilisban például 85 százalékos, míg idén ugyanebben a hónapban 83 százalékos kihasználtsággal közlekedtek. Az EasyJet esetében 86 százalékról csökkent a mutató 83 százalékra.

Az utasszám ennek ellenére folyamatosan növekszik, egy év alatt a Ryanair 19, az EasyJet pedig 10 százalékos növekedést könyvelhetett el, ugyanakkor az egyes társaságok flottája ennél nagyobb mértékben bővül, innen fakad tehát a kapacitáskihasználtság csökkenése.

A fapados társaságok a világ légiközlekedési forgalmának mintegy 16 százalékát bonyolítják le. Ferihegyen azonban egyre csökkenőben van a diszkont légitársaságot választók száma, 2006 márciusában 184 ezren választottak valamilyen low-cost társaságot, addig idén már csupán 176 ezren.

Kázmér Natasa, a WizzAir kommunikációs vezetője szerint a Ferihegyi repülőtér magas költségei egyrészt nem engedik, hogy az egyes társaságok fejleszthessék járataikat, másrészről pedig a magas kiadások természetesen a jegyárakban is tükröződnek.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 646 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 7,28%), de nem sokkal marad el ettől a Sberbank 40 150 forintos törlesztőt (THM 7,66%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A piaci árakat tehát nem az egyes társaságok diktálják, a hangsúly azon van, hogyan lehet a csökkenő árak mellett a költségeket is egyre alacsonyabban tartani. A WizzAir flottájának átlagéletkora 2,5 - 3 év, így spórolnak a javítási fenntartási költségeken. Emellett komoly megtakarítást képeznek a regionális repterek alacsonyabb költségei is.

Hegedűs Judit, a SkyEurope PR-menedzsere elmondta, hogy a SkyEurope-nál is nagy a szerepe a flotta fejlesztésének. Az árképzésben azt is figyelembe veszik, hogy a hagyományos, nemzeti légitársaságok is konkurenciát jelentenek a piacon.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. október 17. vasárnap
Hedvig
41. hét
Október 17.
Missziók Világnapja
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 17. 16:07