Alig egy hete száradt meg a virtuális tinta azon a beszámolón, amelynek keretében az online csalások elszaporodására figyelmeztettük olvasóinkat, máris itt vannak a tippek az angol kollégáktól ezeknek kivédésére. Lássuk, mit tudnak a szigeten lakók!
Egy Nagy-Britanniában elkészült felmérés szerint minden tizedik online vásárló "szarvashibát" követ el internetes bevásárlásai során, nem ritka, hogy védtelenül hagyott felületeken szinte ajándékként ajánlják fel a banki adatokat, vagy kávézókban és könyvtárakban szabadon használható számítógépeken nyitnak meg olyan oldalakat, amelyek mindenképp biztonságos kapcsolatot igényelnének.
Íme 8 tipp a csatornán túlról, amelyeket a magyar vásárlóknak is érdemes megszívlelni mielőtt leülnének a gép elé, hogy mentesülve a karácsonyi forgatag nyomásától, a kényelmes fotelukban ülve intézzék el a nagy bevásárlást.
Figyelmeztetés a PC-dtől
Telepíts a gépedre és frissítsd rendszeresen az vírus- és kémprogram-keresőt, illetve tűzfalat, és használd a lehető legnagyobb biztonságot adó böngészőt!
Hozzáférés
Érdemes fokozott óvatossággal bánni azokkal a gépekkel, amelyekhez mások is hozzáférhetnek, így például az internet kávézóban és a könyvtárakban található terminálokkal szemben.
Szerezz védettséget!
Nézz utána, hogy a kártyád kibocsátója biztosít-e olyan szolgáltatást, amelynek keretében az internetes vásárlás esetén plusz PIN kódot kér be. Tartsd ezeket az adatokat biztonságban és semmi esetre se írd le őket!
Ne spórolj az idővel!
Minden esetben írd be az általad keresett oldal címét a keresőbe, ne használj más oldalakon vagy e-mailekben szereplő linkeket, és semmiképpen ne add ki az adataidat ilyen esetben!
Online vásárlás
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ellenőrizd, hogy az az oldal, amelyen keresztül vásárolsz biztonságos-e (egy lezárt lakatot vagy egy teljes egész kulcsot kell látnod a képernyő szélén)! A https:// protokollt használó kereskedelmi oldalak általában biztonságosabbak.
A már ismerős az igazi
Használj olyan oldalakat, amelyeket már ismersz! Ha valami újat szeretnél kipróbálni, akkor nem árt, ha először utánanézel a cégnek, akár a telefonszámnak és a postai címnek is.
Telefonon semmit!
Erősen kezdj el gyanakodni, ha a "bankod" vagy a "rendőrség" telefonon olyan adatokat szeretne tőled, mint a PIN kódod vagy a számlaszámod, vajon miért szeretnék ezeket az adatokat, és kik vannak a vonal másik végén.
Fizetési igazolás
Tarts meg az online fizetésekről szóló visszaigazolásokat, és vesd össze a havi számlabizonylatoddal, így hamar kiderülhet ha valami turpisság van a dologban!
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








