Az 1762-ben elkészült késő barokk remekmű, amely Oceanust, a vizek istenét ábrázolja.
Arányaiban sokkal kevesebbet autóznak a magyarok, mint az európai átlag - derült ki a statisztikákból. Ellenben a tömegközlekedést nálunk veszik igénybe az egyik legnagyobb arányban az összes megtett utaskilométerhez képest. Szép-szép, de mindemellett Budapest igen rosszul szerepelt az európai dugóranglistán - egy átlagos autós tavaly majdnem egy hetet tötyörgött a torlódásban.
Bár a budapesti dugókat látva úgy tűnhet, hogy az emberek még a mosdóba is autóval mennek, az Eurostat frissen közölt adatai szerint nem ilyen rossz a helyzet. Az uniós hivatal a különféle közlekedési eszközökkel megtett kilométereket hasonlította össze, és kiderült, hogy a 2017-ben megtett magyar kilométerek 70 százalékát autóval teljesíteték. Ez soknak tűnhet, ám a többi adatot megnézve látható, hogy
A listát a litvánok vezetik, náluk 91,1 százalék volt az autóval megtett kilométerek aránya, utánuk Norvégia (89,5%) és Portugália (88,8%) következik. A régiót tekintve Szlovéniában autóznak a legtöbbet, a kilométerek 86,5 százalékát így tették meg. Horvátországban ugyanez az arány, 84,3 százalékos, és a románoknál is valamivel több, mint 80 százaléknyi.
Hozzánk hasonlóan keveset furikáztak 2017-ben a csehek (73,3%) és a szlovákok is (74,4%).
Összességében az uniós polgárok jelentős hányada az autót részesíti előnyben: átlagosan a kilométerek 83,3 százalékát tették meg így, 8,8 százaléknyi ment el a tömegközlekedésen, és 7,9 a vonatokon.
Inkább a tömegközlekedés
Európa élvonalában vagyunk a tömegközlekedésben megtett kilométerek tekintetében is, az utazások 22,1 százaléka volt ilyen: nálunk többet csak a törökök (28,2%) és az észak-macedónok (22,2%) zötykölődtek a buszokon, trolikon.
A legkevésbé a hollandok vették igénybe a tömegközlekedést, csak 2,9 százalékniy kilométert tettek meg így, és az Egyesült Királyságban sem szívesen pattantak buszra, csak 5,1 százalékos az arány.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az Eurostat külön mérte a vonatközlekedést is, amit svájcban vettek a legtöbben igénybe (19,7%), és az osztrákok is szívesen pattantak vonatra (kilométereik 11,9 százalékát tették meg így). Magyarország ebben a tekintetben a középmezőnyt foglalja el: az utaskilométerek 8,9 százalékát tették meg vonatokon honfitársaink 2017-ben.
Mégis rengeteget ülünk a dugóban
Annak ellenére, hogy az európai átlaghoz képest több mint 10 százalékkal kevesebbet autóznak a magyarok, Budapesten tavaly egy átlagos autós majdnem egy hetet, 162 órát ült a dugóban. A statisztikák szerint a magyar főváros a 13. helyen van az európai dugó-ranglistán, megelőzve olyan nagyvárosokat, mint Manchester, Barcelona, Lisszabon vagy Amszterdam.
A listán Róma áll az első helyen 254 órával (10,5 nappal), nem sokkal maradt le Dublin sem a maga 246 órájával - ami szintén több, mint 10 nap -, harmadik helyen pedig holtversenyben Párizs és Rosztov áll 237 órával (9,8 nappal).
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








