Az antarktiszi tengerjég rekordtempójú olvadása miatt tavaly sok ezer császárpingvin-fióka pusztult el, ami a kontinens császárpingvin-kolóniáinak ötödét érintette.
Elkezdődött: bár csak a március felét érintették a vírus miatt bevezetek korlátozások, és a válság is csak most kezd kerekedni, de már most csökkenést mutatnak az autó forgalomba helyezések Magyarországon. A Pénzcentrum gyorselemzése a Datahouse legfrissebb adatai alapján.
Behúzta a féket a magyar autópiac - derült ki a Datahouse legfrissebb adataiból, amit a Pénzcentrimnak küldtek meg. Bár márciusban csak a hónap felében érintette az autópiacot a koronavírus miatti vészhelyzet, és az amiatti korlátozások, de már így is majdnem kétezerrel kevesebb autó állt forgalomba, mint tavlay márciusban, százalékban kifejezve 14,3 százalékot csökkentek a személygépkocsi forgalomba helyezések.
Annyira még nem súlyos a helyzet, márciusban is beregisztráltak 11 478 verdát, de látható, hogy idén nemigen lesz rekordév a hazai piacon. Erre egyébként már korábban is lehetett számítani, hiszen januártól léptek életbe az EU-s szén-dioxid kvóták, amelyek hatására megdrágultak a modellek. A lenti csárton is elég látványos a törés a trendben (a fekete vonal jelzi az idei év havi számait):
A negyedéves adatokat összehasonlítva is látni, hogy 2020-ban 32 670 gépjárművet helyeztek forgalomba az első három hónapban, ehhez képest tavaly több mint 2300-zal több volt ilyenkorra. Viszont akkora bajt egyelőre nem mutatnak a számok, legalábbis a grafikonon is látni, hogy azért a Q1 2018-hoz képest még jobban áll.
A trenden látható, hogy egészen februárig még ha nem sokkal is, de pluszban voltak a forgalomba helyezések tavalyhoz képest, csak a koronavírus megjelenése után keletkezett a törés. Az egy hónap múlva kikerülő statisztikákból már látható lesz, hogy milyen hatással van a járvány és az abból kerekedő válság az autópiacra - sok jóra nem számíthatunk.
Éledezik a Suzuki?
Ami a márkákat illeti, kezd helyreállni a rend, legalábbis márciusban ismét a Suzuki vezette a forgalomba helyezések listáját 1282 darabba, de csak egy hajszállal maradt el tőle a Skoda (1273), és a Dacia is lőtávon belül van a maga 1164 gépjárművével. A Toyota is ezer fölött ment még márciusban.
A negyedév tekintetében még elég nagy a Suzuki hátránya, a háromhavi összegzést a Toyota vezeti, majd a VW és a Skoda jön a rangsorban. A "mi autónk" csak a hatodik helyen áll a darabszámok tekintetében.
A modellek tekintetében igencsak befolyásolta a negyedéves eladási toplistát a hétszemélyes autókra igényelhető 2,5 millió forintos nagycsaládos kedvezmény. Ennek köszönhetően 2020. első negyedévében Magyarországon a legnagyobb példányszámban forgalomba állított autó a Dacia Lodgy volt - ez az egyik olyan hétszemélyes, amelyiket konkrétan féláron, is meg lehet venni, és egy jól extrázott darabot is el lehet hozni 2,5 millióért.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Utána a Skoda Octavia és a Toyota Corolla áll, a tavalyi toronymagas győztes Suzuki Vitara pedig csak a negyedik a darabszámok tekintetében.
Jön a lassulás
Korábban Várkonyi Gábor nyilatkozott borúlátóan a hazai autópiac helyzetéről: a szakemben a Pénzcentrumnak azt mondta,
Hozzátette, szerinte az év második felére helyre fog állni a gazdaság rendje, és nem sokkal később az autópiaci kereslet is újra fel fog pörögni. Azt az autópiaci szakember is kifejtette, hogy már a hónap közepén is tapasztalhatóak voltaj visszamondott vásárlások, illetve kivárás az ügyfelek részéről.
- jelentette ki Várkonyi Gábor.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé