Pénteken a déli óráktól a keleti részeket leszámítva egyre többfelé várható időszakos eső.
Hamarosan a hazai belföldi forgalomban is lesznek olyan vasútvonalak, ahol akár 160 km/órás sebességgel járhatnak a vonatok.
Hamarosan a hazai belföldi forgalomban is lesznek olyan vasútvonalak, ahol akár 160 km/órás sebességgel járhatnak a vonatok, ezt írja a növekedés.hu. Ehhez természetesen sok helyen újra kell építeni a pályát, jelenleg 2803 kilométernyi pálya villamosított. A hálózat jelentős részén 100 vagy 120 km/óra az engedélyezett legmagasabb sebesség, de az elmúlt évek fejlesztéseivel az a cél, hogy egyre több és több helyen lehessen elérni a 160-as óránkénti sebességet.
Most egyetlen olyan vasúti pálya van, ahol engedélyezik ezt a sebességet: a Budapest–Hegyeshalom fővonal Tata és Hegyeshalom közötti - bizonyos - szakaszain engedélyezett a 160 km/órás sebesség, ami a Budapest és Bécs közötti vasúti közlekedést gyorsítja. A MÁV tervei szerint a jözeljövőben az alábbi vonalakon szeretnék elérni a maximális sebességet:
- Püspökladány és Debrecen között 120 km/óráról 160 km/órára;
- Százhalombatta és Pusztaszabolcs között 120 km/óráról 160 km/órára;
- Aszód és Hatvan között 100 km/óráról 160 km/órára növelnék a legnagyobb megengedett sebességet.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








