Az elmúlt években megugrott a bankkártyás és átutalási forgalomhoz kötődő visszaélésekből eredő károk értéke Magyarországon.
A magyarok 67 százaléka tervezi, hogy elmegy nyaralni az idén. Akik nem mennek, azok leginkább azért, mert nincs rá pénzük. A nyaralók idén átlagosan 204 ezer forintot költenek a nyári pihenésre, 9 ezer forinttal többet, mint tavaly. Öt százalékuk azonban 500 ezer forintnál is többet szán erre a célra. A nyaralást tervezők többsége, 67 százaléka minden esetben köt utasbiztosítást.
A magyarok többsége megy nyaralni az idén és nagyobb összeget fordít a nyaralásra, mint tavaly - derül ki a K&H biztos jövő kutatásából. A felmérés szerint a 30-59 éves magyarok 67 százaléka biztosan vagy valószínűleg elmegy nyaralni az idén. A budapestiek körében többen tervezik a kikapcsolódást, 74 százalékuk menne pihenni, viszont a községekben élők alig több mint felének lesz erre lehetősége. Az érintettek 41 százaléka kettesben, 20 százaléka pedig hármasban tervezi a kikapcsolódást.
204 ezret költenénk, kettesben megyünk
A nyaraló magyarok átlagosan összesen 204 ezer forintot költenek majd az utazásra, ami 9 ezer forinttal haladja meg az egy évvel korábbi büdzsét. Az érintettek negyede 100 ezer forintnál kevesebből oldja meg az utazást, 50 százalékuk 100-300 ezer forintot, míg 11 százalékuk 300-500 ezret költene. A több mint félmillió forintos nyaralás csak a megkérdezettek 5 százalékának fér bele. Az utazási kiadásokat a válaszadók 77 százaléka teljes egészében, vagy döntően saját megtakarításból fizeti, míg a nyaralásra készülők 11 százalékának valamelyik családtagja segít be. A legtöbb esetben két embernek a pihenése jön ki ebből az összegből.
A kutatásból az is kiderül, hogy egy főre vetítve hogyan alakulnak a kiadások. Az egyedül utazók messze a legtöbbet, 147 ezer forintot költenek fejenként, míg a kettesben utazóknál 158 ezer forintra jön ki átlagosan a vakáció, amiből egy személynek 79 ezer forint a része. A négyen utazók már átlagosan 283 ezer forintot költenek összesen, így egy fő költsége 71 ezer forintra rúg.
Pénzhiány miatt maradhat ki a vakáció
A magyarok 33 százalékának várhatóan nem lesz lehetősége nyári pihenésre. Többségük - 59 százalékuk - a pénzhiánnyal indokolta ezt. Tavaly közel ugyanennyien mondtak le a szűkös anyagi lehetőségek miatt a pihenésről, míg 2017 második negyedévében, ennél többen, a megkérdezettek 71 százaléka tett így.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A nyaralást kihagyók 27 százaléka azzal indokolta ezt, hogy a megtakarítását más célra fordítaná. Ez főként a 30 éves korosztályra és a magasabb jövedelműekre volt jellemző. Az érintettek 12 százalékának egyszerűen ideje nincs a pihenésre, 9 százalék más családtagot gondoz, szintén 9 százaléknak pedig a partnere nem ér rá.
Súlyos kiadásoktól menthet meg
Az utazó magyarok többségének fontos a biztonság. Ez abból derül ki, hogy az érintettek 67 százaléka minden esetben köt utasbiztosítást, amely napi néhány 100 forintért baj esetén akár milliós kiadástól mentesíti a nyaralókat. A leginkább az 50-es korosztály tagjai és a budapestiek elővigyázatosak. Az utazást tervezők 19 százaléka néha, 14 százalékuk viszont soha nem gondoskodik a biztosításról utazás előtt.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az osztrák parlament zöld jelzést adott a 30 kilométeres sebességkorlátozásnak
- Nem volt sok közös pont az EU-csúcson
- A friss adatokból kiderül, hogyan is áll most az iskolaőrprogram
- Ez az ugrás életet mentett az M0-son - hajmeresztő videó
- Furcsa szünetre megy jövő hét után a Fővárosi Közgyűlés
- A Real Madrid csak ezzel a taktikával juthatott tovább