Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
Látványosan növekedett tavaly a turisztikai forgalom, és az idei évre is jók az előrejelzések. A belföldi turizmus különösen erős - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára. Horváth Viktória jelezte, a gasztronómia lehet a jövőben az a hívó szó, amellyel több vendéget lehet Magyarországra csábítani.
A SZÉP kártya-forgalom mellett, megjelent a saját költés is a turizmusban, ami azt mutatja, hogy a lakosság kilábalóban van a nehéz gazdasági helyzetből - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára. Horváth Viktória azt is hozzátette: a belföldi turizmus vidéken különösen erős.
Már tavaly is 10 százalékkal emelkedett a turisztikai bevétel, és ez a tendencia tovább tart 2014 első félévében - ismertette a helyettes államtitkár.

Horváth Viktória úgy fogalmazott: a turisztikai ágazatnak az egyik legnagyobb kihívása a szezonalitás. A forgalom nagy része a nyári két - két és fél hónapban történik, ebben a belföldi forgalom adja a stabilitást. A vendégek nagyjából 60 százaléka belföldi turista és ebben a forgalomban a SZÉP kártya nagyon jelentős. A beváltóhelyek 80 százaléka vidéki, és a SZÉP kártya összforgalom 70 százaléka a vidéki turizmusból származik - részletezte a helyettes államtitkár.
Hozzátette: "a belföldi turizmus egy nagyon érzékeny műszer. Azt is mutatja, hogyha nehezebben megy, és azt is jelzi, hogy már van miből pihenésre, egészségmegőrzésre költeni".

Horváth Viktória azt mondta: a SZÉP kártya sokkal olcsóbb, egyszerűbb és biztonságosabb, mint az üdülési csekk volt. Nem utolsó sorban nagyon erős gazdaságfehérítő hatással bír, hiszen a papíros csekknek egy erős másodlagos piaca is volt - tette hozzá.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Májusban kevesebb külföldi vendég érkezett Magyarországra, de nincs ok aggodalomra - hangsúlyozta Horváth Viktória. A helyettes államtitkár szerint egyre többen jönnek Oroszországból, és nemcsak városlátogatási, hanem egészségturisztikai céllal.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








