Itthon is egyre több utazási iroda vet ki kerozinpótdíjat az utasaira: ennek összege három- és hétezer forint között mozog fejenként - írja a Magyar Hírlap.
A pótdíjat ma nemcsak Magyarországon, hanem világszerte kivetik, ugyanis két és fél éves csúcsra szökött a repülőgép-üzemanyag ára a múlt héten Európában. A Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) adatai szerint a kerozin most nagyjából húsz százalékkal drágább, mint egy évvel ezelőtt, ezért szinte elkerülhetetlen a jegyárak emelkedése.
Az ACI (Airports Council International), az IATA és az Eurocontrol (európai légiirányítók szövetsége) közösen azt szeretné elérni, hogy jövőre bevezessék az úgynevezett "folyamatos süllyedést" száz európai repülőtéren. Ez azt jelentené, hogy a leszálló, a repülőterekhez közelítő repülőgépek folyamatosan ereszkedve, nem pedig szakaszosan süllyedve érkeznének meg. A folyamatos süllyedéssel leszállásonként 50-150 kilogrammal kevesebb üzemanyag fogy, és járatonként 160-470 kilogrammal csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








