Az európai uniós polgárok sok ezer eurót takaríthatnak meg azzal, ha új gépkocsijukat nem a saját országukban, hanem egy másik EU-s országban teszik meg. Adózás előtt ugyanis vannak országok, ahol sokkal (egyes modelleknél akár 30%-kal) olcsóbban lehet megvásárolni az autókat.
Az EUobserver kutatása szerint az adózás előtti ár alapján Magyarország és Dánia a legolcsóbb, Csehország és Németország viszont a legdrágább. A luxusautó kategóriában nincsenek akkora különbségek az országok nettó árait tekintve, viszont a kis autóknál még akár 50%-os árkülönbséget is találhatunk. Magyarország élen járó az 'olcsóságot' tekintve, mert az alsóközép kategóriás Opel Astra adózatlan ára például hazánkban 3,07 millió forint, ezzel szemben Csehországban 4,56 millió forintnak megfelelő koronát kell kifizetnünk érte.
Az adóteher nagysága alapján Dánia vezeti a sort a hihetetlen nagyságú 130-240%-os adóval, míg Magyarország a középmezőnyben kullog a kisautók körében körülbelül 40, felsőbb kategóriás autóknál 30-35% körül. Hazánkban az olcsóbb autókon kevesebb az adóteher, míg Nyugat-Európában - és leginkább Dániában - mindez a drágább autókra igaz.

-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








