12 °C Budapest

Melyik a legértékesebb márka? - Szédületes összegek...

Pénzcentrum
2006. július 31. 13:00

A Fortune 500-as listához hasonlóan az Interbrand és a BusinessWeak is megalkotta közösen a világmárkák top 100-as felsorakoztatását. A cégek által kifejlesztett számítási rendszeren alapuló számítások szerint a világvezető márkanevek közül még mindig a Coca-Cola a legértékesebb.



A rangsorból kiderül, hogy a legtöbbet érő márkák közül 52 amerikai foglal helyet a 100 között, ezen belül is 7 amerikai szerepel a top 10-ben. Az Interbrand 20 éve fejlesztette ki márka-értékelő rendszerét. 2006-ban azok a vállalatok juthattak be a 100-as élmezőnybe, akik legalább 2,7 milliárd dolláros márkaértékkel, hozzáférhető pénzügyi és marketinges adatokkal rendelkeznek, valamint bevételük legalább egyharmadát az export üzlet teszi ki- olvashatjuk az Interbrand honlapján.

A Nokia évről évre történő gyengülését egy újabb megerősödés követte, melynek eredményeképpen jelenleg a 6. helyre került, mintegy 14%-os pozitív értékváltozással. A legnagyobb értékű javulással a Google vezeti a sort, mintegy 46%-kal nőtt a cég presztízse a 2004-es évhez képest. A legtöbb veszteséget a 100 között a Gap amerikai ruházati vállalat könyvelheti el, amely 22 százalékpontot zuhant. A Kodak megpróbált felzárkózni digitális árucikkeivel a világmárkákhoz, ám még mindig nem járt teljes sikerrel, hiszen 12%-os veszteségéből nem tudott lejjebb faragni.

A ranglistát idén is az elektronikai ipar képviselői vezetik, viszont az autóipar csökkenésével értékvesztést könyvelhet el a Ford és a General Motors amerikai autógyártó cég. Az európai piacon viszont új terek nyíltak meg a BMW előtt (plusz 15%), és szintén hódít a japán Hyundai a piacon.


 

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem