Néhány európai országban az új autónk árát szinte kétszer kell megfizetni, ugyanis akkora közteher rakódik rá. Nem sokkal jobb a helyzet hazánkban sem, nálunk is elérheti az egymillió forintot az autóra fizetendő járulékos költségek, ám hiába törlik majd el a regisztrációs adót, más közterhek miatt nem lesz olcsóbb az autótartás.
Néhány európai országban az új autónk árát szinte kétszer kell megfizetni, ugyanis akkora közteher rakódik rá. Nem sokkal jobb a helyzet hazánkban sem, nálunk is elérheti az egymillió forintot az autóra fizetendő járulékos költségek, ám hiába törlik majd el a regisztrációs adót, más közterhek miatt nem lesz olcsóbb az autótartás - írja a Népszabadság.
Az Unió tervezi a regisztrációs adó megszüntetését, ám az így kieső költségvetési bevételeket más adókkal pótolnák. Magyarországon ez évente százmilliárd forintos tételt jelent. Az uniós elképzelések szerint a személygépkocsik után fizetendő regisztrációs adó 5-10 év alatt szűnne meg, pontosabban a terhek fokozatosan átkerülnének az éves üzembentartási adóba. Szóval az összeg megmarad, de nem regisztrációs adóként, ez pedig azt jelentené, hogy évenként elosztva fizetné a vásárló a több százezer, esetenként egymillió forintot. Jelenleg a regisztrációs adó egy összegben fizetendő.
Az adó mértékének megállapítása természetesen "tagállami kézben" maradna. Kovács László uniós biztos elmondta: -Az Európai Unió 16 tagállamában van, kilencben nincs regisztrációs adó, melynek mértéke 200 euró és 16 ezer euró között változik. Ez utóbbi összeg Dániára vonatkozik, ennyi pénzért máshol már egy jó kocsit lehet venni. A jelenlegi rendszer nem jó a vásárlónak, mert egy összegben kell fizetnie, sőt esetenként kétszer is megfizettetik az adót, nem jó a kereskedőknek és nem jó az autógyáraknak sem. Utóbbiak szerint ugyanis úgy kell az adózás előtti árakat megállapítaniuk, hogy a regisztrációs adó hozzáadásával is eladható legyen még a termékük. Az európai gyártók nem tudnak így versenyezni a hazai piacaikon a japán és amerikai autógyárakkal.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé