Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben kedden kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
Így csaltak ki kétmillió forintot egy gyanútlan kismamától: sosem látja viszont a pénzét
Hihető volt számára, hogy valóban a bankjától keresték, és segíteni próbáltak neki, hogy ne legyen csalás áldozata. Ez lett a veszte.
Csalás megelőzése címén hívták fel a 24.hu egyik olvasóját az OTP nevében. Olyannyira meggyőző volt, amit előadtak, hogy elhitte, valóban veszélyben van a pénze, és a bank nevében telefonáló ügyintéző segítsége nélkül elúszhat. Ez lett a veszte: több 2 millió forintot bukott.
Egyre gyakoribb, hogy ismeretlen személyek keresik telefonon a bankok ügyfeleit, magukat a bank alkalmazottainak adják ki, és különböző módszerekkel veszik rá a gyanútlan ügyfeleket, hogy utalják át megtakarításaikat egy másik számlaszámra, mert veszélyben van a pénzük. A csalók az egész országban próbálkoznak.
Jellemzően a következő hamis információkkal bombázzák a felhívottat:
- Konkrét kereskedőnél végzett tranzakcióval kapcsolatban kérdezik, valóban a hívott végezte-e, jóváhagyja-e.
- Kecskeméten vásárlási kísérletet észlelt a bank, és egyeztetnie kell az ügyféllel, hogy más hozzáférhetett-e a bankkártyájához.
- Átutalást kíséreltek meg kezdetben egy Ludmilla, jelenleg egy Nagy László nevű személy részére – megkérdezik az ügyfelet, hogy a tranzakciót ő végezte-e, jóváhagyja-e.
- Az ügyfél számláját, netbankját feltörték – utasítják, hogy a pénze megvédése érdekében a számla egyenlegét egy biztonsági számlára utalja át.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








