Az Otthon Start program elindulása látványosan felhajtotta az ingatlanárakat, miközben a kevésbé ismert alternatív ingatlanpiacon továbbra is komoly árkülönbségek maradtak.
A járványhelyzet leginkább határidő csúszásokkal érintette az építkezéseket, kisebb munkacsoportokban végezték az egymásra épülő munkafolyamatokat, hogy elkerüljék a megbetegedéseket - árulta el a HelloVidéknek az Építőipari Vállalkozók Országos Szövetsége (ÉVOSZ). Ugyanakkor Koji László, az ÉVOSZ elnöke kitért arra is, hogy járványhelyzet miatt a létesítmények láncfolyamatában résztvevők között erősödött az együttműködési készség és szintet lépett a digitalizáció is. Ugyanakkor, mint mondta, az év első felében a kereslet csökkenése felerősítette a versenyt az építőiparban, különösen az alvállalkozók között, ami magával hozza az ajánlati és vállalási árak csökkenését is.
Az ÉVOSZ becslése szerint az előző év hasonló időszakához mérten 3-5%-kal csökkent a teljesítmény, de még mindig jobb itthon a helyzet, mint az Európai Unió többi országához mérten. A hazai alapanyaggyártók folyamatosan dolgoztak, a termelés kiszolgálása biztosított volt, ezért a kivitelezőknél megszűnt az alapanyaghiánytól való félelem és a készletek bespájzolását is abbahagyták.
Koji László, az ÉVOSZ elnökének véleménye szerint "onnan kell indítani, hogy az építőiparnak múlt év végén 12%-kal volt kevesebb a rendelése, mint egy évvel korábban. A koronavírus 3%-os hozzájárulásával jelenleg 15,5%-kal csökkentek a rendelések idén az első fél évben, de meg sem éreztük, mert az építőipar a 2018 és 2019 évi rendeléseket teljesítette." Koji László hozzátette, hogy a problémák áprilistól kezdtek jelentkezni, mikor a kifutó munkák helyett újabb megbízásokat nem mindenki tudott kötni, mert lelassultak az új munkák előkészítései és lényegesen megváltozott a pénzügyi helyzet pl. a települési önkormányzatoknál.
- összegezte Koji László. Hozzátette: "A CSOK-kal a fizetőképes kereslet nőtt meg ugyanolyan igényekkel, mint a többi vásárlóé. A CSOK szabályzatában szerepel, hogy milyen ingatlanra vehető igénybe, de tudomásom szerint nem változtak az igények a járvány miatt. Újépítésű és használt lakásokra is igénybe vették eddig is a CSOK-ot, de havonta hullámzik, mire van adott hónapban nagyobb kereslet."
- fogalmazott a HelloVidéknek Koji László.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








