Nőtt a csak belföldi utazást tervezők aránya A Magyar Turizmus Zrt. 2005 óta minden főszezon elején vizsgálja a magyar lakosság május-szeptemberi időszakra vonatkozó utazási terveit. Az elmúlt évek tendenciáit vizsgálva elmondható, hogy a belföldi úti célok népszerűsége 2010-ben tovább növekszik.
Az idei utazási terveket a tavalyiakkal összehasonlítva az alábbi főbb megállapításokat érdemes kiemelni:
- az idei évre nőtt a csak belföldi utazást tervezők aránya (73,2% csak belföldi utazás tesz), ezzel párhuzamosan csökkent a mind belföldi, mind külföldi utazást tervezők aránya;
- a belföldi főutazások minden eddiginél magasabb arányban irányulnak a Balaton régióba (2005: 38%, 2006: 40,3%, 2008: 47,2%, 2009: 38,1%, 2010: 56,7%), a külföldi utazásoknak továbbra is Horvátország a legfőbb úti célja;
- várhatóan nőni fog a belföldi utazások időtartama;
- a belföldi utazások esetében növekszik a fizetős szálláshelyet igénybe vevők aránya: 2009-ben a belföldi utazások 40%-ában, 2010-ben 46%-ában tervezik fizetős szálláshelyek igénybevételét, ugyanakkor a belföldi főutazásokat tekintve minimálisan csökken a fizetős szálláshelyet igénybe vevők aránya (2009-ben 63,0%, 2010-ben 61,9%);
- a belföldi és a külföldi főutazások esetében is - az előző évek tendenciájától eltérően - a legfontosabb időpont az utazásra a július helyett az augusztus lett,
- 2010-ben fesztiválokban utazunk (a lakosság 35,2%-a tervezi valamilyen fesztivál meglátogatását utazása alatt);
- a magyar lakosság várhatóan 215 milliárd forintot fog nyári utazásaira fordítani, amely összeg 56,1%-át belföldi (121 milliárd forint), 43,7%-át külföldi (94 milliárd forint) utazásra fogják költeni. Az év legfontosabb belföldi utazásaira várhatóan 82 milliárd forintot, külföldi utazásaira 65 milliárd forintot fognak fordítani az utazók.
Csaknem minden második háztartás tervez utazást 2010 nyarán
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A 2010-es főszezonra a magyar háztartások 46,1%-a tervez utazást. Ugyanakkor 1,6% még nem tudja biztosan, hogy a háztartásból ebben az időszakban fog-e valaki utazni, 52,3%-a pedig biztos benne, hogy egyetlen utazást sem fognak tenni. (2009-ben az utazást tervezők aránya 51,8%, a "nem tudja" válaszok aránya 1,2% volt, 47,0% pedig biztosan tudta, hogy nem utazik sehova abban az évben.)
Minél fiatalabb a megkérdezett, minél jobb a háztartás anyagi helyzete, annál valószínűbb, hogy a háztartás a nyári időszakra tervez utazást. Azok, akik nem terveznek utazást, többségükben (79,1%) anyagi okokra hivatkoztak. A további okok között az egészségügyi állapot (27,8%), az életkor (14,7%), valamint a családi okok (12,4%) szerepeltek.
Az utazást tervezők több mint nyolctizede belföldön (is) utazik, ezen belül 73,2% csak belföldi, 13,3% pedig belföldi és külföldi utazást is tesz. Itt is érvényesül az az általános tendencia, amely szerint - részben - a gazdasági válság hatására tovább erősödik a belföldi turizmus szerepe az utazásokban: az előző évi felmérés szerint 72,2% csak belföldi, 14,6% pedig belföldi és külföldi utazást is tervezett. Ugyanakkor a csak belföldre utazóknál a tervezett utak átlagos száma némiképp csökkent: 2,04-ről 1,80-ra.
Nekünk ismét a Balaton a riviéra
A tervezett belföldi utazások valamivel több mint kétötöde (42,1%) a Balaton turisztikai régióba irányul (ez a 2009. évet leszámítva - amikor 28,5% volt a tervezett balatoni utazások aránya - körülbelül megegyezik a korábbi évek arányaival), amelyet a Dél-Alföld (11,2%) és az Észak-Magyarország (8,4%) követ. Azok közül, akik belföldi utazást terveznek, 4,1% még nem döntött arról, hogy pontosan hová utazik.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen