A Toyota vezérigazgatója által közzétett eredmények alapján az eddigi legrosszabb üzleti évét zárta az elsőszámú japán autógyár. Az elmúlt egy évben 1,34 millióval csökkent az eladott járművek száma, az értékesítés visszaesése az előrejelzések szerint idén tovább folytatódik.
A közel 440 milliárd japán jenre tehető veszteség az igazgató szerint majdnem akkora, mint amennyit a General Motors és a Ford együttesen szenvedett el. Az eladások várhatóan további 14 %-kal csökkennek a 2010 márciusáig tartó üzleti évben, így a vesztesége a költségcsökkentő intézkedések ellenére is tovább halmozódhatnak.
Az elnök szerint egy évvel ezelőtt legmerészebb álmukban sem gondolták volna, hogy ez bekövetkezhet, ma is hihetetlennek tűnnek ezek a durva veszteségekről szóló számok. Az értékesítés Amerikában és Európában is visszaesett, az elmúlt évben világszerte 7,75 millió új Toyotát adtak el. Az eredmények alakulásának a dollár/jen árfolyam japán export oldalról nézve kedvezőtlen alakulása is befolyásolta.
A költségcsökkentő intézkedéseket sorra vezeti be a gyár, többek között elhalasztották több új modell bevezetését a piacra, csökkentették a kutatásra és fejlesztésre szánt keretet, valamint több technikai sportágból is kiszálltak.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Inkább többre lesz szükség, mint kevesebbre – a heti munkaidő növelését sürgetik Ausztriában
- Eldőlt: a valaha volt legdrágább Duna-híd épül meg Magyarországon
- Lengyel külügyminiszter: Oroszország vereségével végződne a NATO elleni támadás
- Vitézy Dávid: a "turistabelváros" helyett a körúton túli Budapestet kellene fejleszteni
- Ferenc pápa fogadta Sulyok Tamást
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét