Bár az EU a hírek szerint eltörli a belső égésű motoros autók 2035-től tervezett tilalmát, Németországban komoly vita kíséri a döntést.
Áremelést élesített a Tesla Magyarországon: lecsapott az EU-vám, jóval többe kerül a slágermodell
A Tesla nemrégiben bejelentette, hogy az EU új, kínai gyártású villanyautókra vonatkozó kiegyenlítő vámja miatt júliustól emelkedik a Model 3 ára. A mai napon ez az áremelés átlagosan 3 százalékos növekedéssel meg is valósult, ami nagyjából 600 ezer forintos drágulást jelent a magyar piacon.
Bár az áremelkedés jelentős, messze elmarad az új 20,8 százalékos vám közvetlen hatásától. Ha a Tesla teljes mértékben áthárította volna a vám költségét a fogyasztókra, akkor a Model 3 ára több mint 20 millió forintról indulna. Az új vámot az autó szállítási költséggel növelt nettó importárára számolják, és erre jön még rá a 27 százalékos magyar ÁFA, ami tovább növeli a végső árat. Azonban a Tesla úgy döntött, hogy csak részben hárítja át a költségeket, valószínűleg azért, hogy versenyképes maradjon az árazásban.
Az új vámokat jelenleg még nem kell ténylegesen befizetni, csak feljegyzik a tartozást. A kiegyenlítő vámok csak a november elejére várható végleges szavazás után lépnek életbe, visszamenőleges hatállyal, legalább július 5-től számítva. A Tesla általános vámtételt kapott, mivel bár együttműködött a vizsgálat során, részletes átvilágításra nem került sor. Az autógyártó kérte, hogy egyedileg bírálják el az esetét, és az EU meg is kezdte ezt a vizsgálatot. Az eredmények november elejére várhatók.
A Tesla jelenlegi lépései azt sugallják, hogy vagy bízik a vámok törlésében vagy jelentős csökkentésében, vagy úgy érzi, hogy a szankciók végső soron nem lesznek érvényben. Emellett lehet, hogy a költségek egy részét hajlandó elnyelni, hogy megőrizze versenyképességét az európai piacon. Érdemes megjegyezni, hogy a Tesla többi termékét nem érintik az új vámok, mivel azok nem Kínában készülnek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








