Az Aldi a közelmúltban intenzív erőfeszítéseket tett piaci részesedésének visszaszerzésére a 133 milliárd dolláros ausztrál szupermarket-szektorban
A Pénzcentrum által szervezett RETAIL DAY 2024 konferencia legfontosabb marketing-kommunikációs döntéshozók kerekasztalán elsősorban az árak kommunikációjáról volt szó, mely szegmensenként nagyon változik. Szóba került, hogy minden szektor kihívásokkal küzd, persze mindegyik más fajtákkal: más meggondolások mentén vásárlunk zsemlét, tejet, energiaitalt, könyvet vagy éppen csaptelepet. A tartós árengedmények bemutatása uralja most a kommunikációt, ami extra erőforrást igénylő feladat, hiszen a nap végén a fogyasztót nem az érdekli, miért drágább a termék, hanem hogy mennyivel.
Nem könnyű a helyzet a vállalati kommunikációban, a covid volt a vízválasztó, ötödik éve folyamatos változásmenedzsmentben vagyunk – fejtette ki Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs és kampányvezetője. De nem csak a külső, a belső kommunikáció jelentősége is megnőtt az utóbbi években. Van, hogy 24 órájuk van, hogy egy jogszabályi változásnak megfeleljenek, ez őrületes tempót igényel - tette hozzá.
Kazatsay Eszter, a PENNY Magyarország kommunikációs vezetője is megerősítette, hogy felgyorsult a tempó, és kifejtette, hogy az Országos Kereskedelmi Szövetség szerepe is felértékelődött a gyorsan változó körülmények miatt.
A könyvek ugyan nem romlanak meg, de a piacot érintő változások a könyvszektort is érinti. A jogszabályi változás, a reklámtörvény is nehezíti az életüket, ahogy a kulturális környezet változásai is. A könyv nem egyenértékű az élelmiszerrel, a Maslow igénypiramis különböző szintjén helyezkednek el – ezt Ludvig Orsolya Stefanie, Libri-Bookline marketing és kommunikációs igazgatója fejtette ki az első kérdésre. Árérzékenyebb a társadalom, ma másként kell megszólítani őket. A könyvpiacon is óriási az árverseny, a könyv egy olyan termék, aminél sok szempontot figyelembe kell venni: egy könyvnek nem a könyv a konkurenciája, hanem a szabadidőspiac és az ajándékpiac. Mindemellett pedig még magát a tevékenységet, az olvasást is promotálniuk kell.
Agilis csapat szükséges a változáshoz Popovics Adrienn, a HELL ENERGY marketing igazgatója szerint, akik képesek gyorsan és hatékonyan reagálni a változásokra. Az érkező jogszabályi változással is komoly feladatuk van. Az árral is kell kommunikálnia a szektornak, itt is jellemző, hogy a fogyasztás csökkent, de az árbevétel nőtt, tehát emelni kellett az árakat külső körülmények miatt.
Az élelmiszerkereskedelem gyorsabb, de nekünk is igazodnunk kell hatékonysággal, agilitással
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
– mondta el Sommer Ádám, a Praktiker Kft.marketing és e-commerce igazgatója. Árral kommunikálni a barkács szektorban is lehet, de más megközelítést igényel, hiszen ezek tartós, tervezett vásárlások.
A tartós árengedmények bemutatása uralja most a kommunikációt, ami egy extra erőforrást igénylő feladat, hiszen a nap végén a fogyasztót nem az érdekli, miért drágább a termék, hanem hogy mennyivel – mondta el Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs és kampányvezetője.
Címlapkép: Berecz Valter
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Súlyos gondok vannak a Baltikum légiközlekedésével
- Női Vuelta - Vas Blanka az élre tört
- Német elnök: a 2004-es uniós bővítés "európai örömpillanat" volt
- Szorosabbra fűzi viszonyát Ukrajna és az Emírségek
- Kanyargós utakat jár be a pénz Kína és Oroszország között
- Csökken az ember ébersége a kanyaróval szemben - íme a számok