High angle view of young woman making credit card payment while doing online shopping on laptop. Technology makes shopping easier. Mockup image for woman doing online shopping.

Már a pelenkát és a lisztet is online vesszük: nagyon belehúztak a magyarok az online vásárlásba

2023. január 9. 14:02

Tavaly előretört a kiemelkedő ár-érték arányú termékek népszerűsége a legnagyobb hazai online kereskedőnél a nehéz gazdasági helyzet nyomán árérzékenyebbé váló hazai vásárlók körében. Mostanra már nem csak az energiatakarékosabb háztartási gépekből, de a napi fogyasztási cikkekből, így akár lisztből és étolajból is online keresik a jó árúakat a hazai felhasználók - ez azonban komoly potenciált is rejt magában.

Az emag közleményében felidézi, hogy 2022 az elmúlt évtized legkevésbé kiszámítható időszaka volt, az online kiskereskedelmet a szomszédban zajló háború nyomán számos kedvezőtlen tényező hátráltatta, átalakítva a sok éve stabil vásárlási szokásokat a cég esetében is.

2023-ban is az ár-érték arány lesz a hazai vásárlók egyik legfontosabb szempontja - ami az online kereskedők számára lehetőséget és versenyt jelent, hiszen az internetes felületeken a felhasználók egyszerűen és gyorsan tudják összehasonlítani az árakat, így megtalálva az aktuálisan legkedvezőbb árú terméket. Várkonyi Balázs az idei évben a nem műszaki cikkek online kereskedelmének további erősödésére számít - a ruházat mellett elsősorban a napi fogyasztási cikkek és az élelmiszerek esetében, ugyanis ezek forgalma az eMAG-nál már eddig is jelentősen nőtt.

Tavaly az eMAG-nál két jelentős vásárlási trendet figyelhettünk meg: egyes vásárlók előrehozták fontos vásárlásaikat - például már nyáron megvették a karácsonyra tervezett notebookot, mások pedig a bizonytalanság hatására inkább visszafogták költéseiket megtakarítási célból. Az év második felének forgalmi statisztikáiból egyértelműen láthattuk, hogy a felhasználók a korábbinál jóval több időt töltenek az eMAG.hu-n a megfelelő termék kiválasztásával, és számos termékkategóriában, például a fagyasztószekrények esetén az árérzékenyebbé vált vevők figyelmének középpontjába a kiemelkedő ár-érték arányú saját márkás termékek kerültek, amelyeket gyakran részesítettek előnyben

- összegezte a 2022-es online vásárlási trendeket Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának elnöke.

2022-ben online termékké vált az étolaj és a liszt

2022-ben csaknem duplájára nőtt az élelmiszer-rendelések száma az eMAG-nál az előző évhez képest, ezen belül a legjobban a nagy kiszerelésű étolajok és lisztek fogytak. Az üdítő- és más alkoholmentes italok nagy kiszerelésű szettjei ugyancsak népszerűek voltak, sokan ásványvizet is online rendeltek házhoz. 2022-ben csaknem háromszor annyi kávét szereztek be az eMAG.hu-ról, mint 2021-ben, pedig a pandémiás korlátozások miatt már két évvel ezelőtt megugrott a népszerűsége a termékcsoportnak. A hazai vásárlók a kapszulás- és a pörkölt szemes kávét részesítették előnyben, de tavaly teából is több mint kétszer annyi rendelést adtak le, mint a megelőző évben. 

A vásárlók nem csak saját maguk, hanem házikedvenceik élelmezéséről is egyre nagyobb arányban gondoskodnak online: az akciós ajánlatok nyomán csaknem két és félszer több állateledelt rendeltek tavaly az eMAG-tól. Az internetes eladásokban komoly növekedést értek el a kempingezés, túrázás kiegészítői, az iskolaszerek, írószerek, irodai kiegészítők, valamint a kerti és szobanövények gondozásához szükséges tápszerek és egyéb kellékek is.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A jelenlegi piaci körülmények között is jól teljesített 2022-ben az eMAG Marketplace, hiszen a platformon jelenlévő kereskedőpartnereink éves szinten piaci átlagot meghaladó mértékben tudták növelni forgalmukat. A piactéren 2023-ban is folytatódnak a magyar kkv-kat támogató programjaink, amelyek keretében egyrészt a profi internetes kereskedővé válásban, másrészt a külföldi piacra lépésben segítjük a jövő kiskereskedelmi trendjei felé nyitó hazai kereskedőket

- mondta el Kováts Dániel, az eMAG Marketplace Chief Commercial Officer-e.

Ezekből rendelték a legtöbbet a magyar vásárlók

Egyes online vásárlási trendek válsághelyzetben sem változnak: 2021-ben és 2022-ben egyaránt a nagy kiszerelésű tisztító-, mosó- és mosogatószereket rendelték a legnagyobb számban az eMAG vásárlói, és hasonlóan népszerűek maradtak a mobiltelefonok, ezek kiegészítői, illetve a pelenkák is. Eladási darabszám alapján 2022-ben nem jutottak be a top 20-ba az okosórák és tévék, ugyanakkor az üdítők és más alkoholmentes italok a hatodik legnagyobb számban eladott termékké ugrottak elő az eMAG-nál, a kávé pedig tavaly a 14-edik legnépszerűbb termék volt. Figyelemreméltó még az állateledelek népszerűsége a tizenkettedik helyen - a pandémia visszaszorulásának pedig hatásos indikátora, hogy a szájmaszkok a másodikról a tizenhatodik legkelendőbb termékké váltak 2022-re.

Tavaly sokan vásároltak a korábbinál energiatakarékosabb háztartási nagygépet is az eMAG-nál: ezek közül a hűtő- és fagyasztószekrényeket (utóbbiból 90 százalékkal többet vettek, mint egy évvel korábban), valamint az elektromos sütőket és főzőlapokat keresték a legnagyobb számban az eMAG-ügyfelek. 2022-ben már nyáron beindult az elektromos fűtőeszközök szezonja a rezsicsökkentési szabályok változása nyomán, amelyek közül a hősugárzók voltak a legnépszerűbbek, de sokan rendeltek elektromos radiátort is.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 27. 19:15
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm