Az üzletlánc több mint 70 ezer kedvezményes árú élelmiszercsomagot értékesített az elmúlt 2 hónapban.
Meglepő dolog derült ki a Lidl, a Tesco és a Penny Market termékeiről: erre figyelj, ha itt vásárolsz!
Az idei évben drasztikusan megemelkedtek az árak, amely nem kímélte a hazai mezőgazdaságot sem. A HelloVidék most felkereste a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarát, hogy megtudjuk, mennyivel emelkedtek a zöldség, gyümölcs árak és vajon hogyan tudnak versenybe szállni a kistermelők az élelmiszeripari multikkal? Egyáltalán milyen lehetőségeik vannak?
A Nébih „polcfelmérést” végzett 2020-ban. A felmérésben 10 kereskedelmi lánc üzleteiben, elsődlegesen a nemzetközi vállalkozásokat vizsgálták meg. Lánconként 6-6 egységet (összesen 60 üzletet) választottak ki úgy, hogy a három statisztikai nagyrégióban (Közép-magyarországi nagyrégió, Alföld és Észak nagyrégió, Dunántúli nagyrégió) egyenlő arányban helyezkedjenek el.
A felmérésből kiderült, hogy a vizsgált egységekben a termékek 70,53%-a volt magyar (nemzetközi láncok esetében: 66,79%, hazai láncok esetében: 79,26%). Ez mintegy 8%-os visszaesést jelent a 6 évvel korábbi felméréshez képest. A magyar termékek kínálata alapján az első három helyet három hazai lánc foglalja el: Reál (80,65%), Coop (80,17%), CBA (76,95%). A lista utolsó három helyezettje pedig a Penny Market (67,58%), a Tesco (66,07%) és a Lidl (56,09%).
Eközben az Agrárközösségi Intézet Agrárpiaci jelentéséből az derül ki, hogy"A burgonya termelői ára 33 százalékkal 227 forint/kilogrammra emelkedett a 2022. 26–43. héten az előző év azonos periódusához viszonyítva. A lédig hazai sárgarépa 250 forint/kilogramm termelői ára 52 százalékkal haladta meg a 2021. évi 43 hetit, míg a petrezselyemgyökéré 33 százalékkal, 700 forint/kilogrammra emelkedett ugyanekkor. A 40–70 mm átmérőjű vöröshagyma 200 forint/kilogramm leggyakoribb áron került a kínálatba, ami 48 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban, míg a lila héjú vöröshagyma 305 forint/kilogramm ára mintegy 25 százalékkal nőtt A hazain kívül Ausztriából származó, 220 forint/kilogramm árú vöröshagyma is bővítette a Budapesti Nagybani Piac választékát, amelyért tavaly 140 forint/kilogramm leggyakoribb árat kértek. A Hollandiából importált, lila héjú változatát kilogrammonként 326 forintért értékesítették."
Ha tetszett a cikk, olvasd tovább a HelloVidék oldalán!
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Választási részvételre ösztönző kampányt indított az EP
- Célkeresztbe vették az amerikai hatóságok Elon Muskot
- Halállistát írt a bőnyi iskolában késelő lány – áldozatát megműtötték
- Kényszersorozás - Gyorsan rákaptak az ukrán-szlovák zöldhatárra
- Napirend előtt - Igen a zöld energiára, nem a zöld ideológiára: kiállt az akkugyárak fontossága mellett az államtitkár
- Visszatér hatszoros olimpiai bajnok kajakosnőnk