Elismerte felelősségét a 31 gyerek rosszullétét okozó szúrós szag miatt a soroksári általános iskola gondnoka.
A szülők közel fele egyáltalán nem szokott zsebpénzt adni gyermekének, egyharmaduk naponta 1000 forint alatti összeget biztosít ennivalóra iskolába induláskor – derül ki a Pek-Snack legfrissebb, 1308 főt megkérdező online kutatásából. A jelenleg tapasztalható inflációs környezet miatt a szülők döntő többsége (73 százalék) mindenképp racionalizálja a költéseit, emiatt gyakrabban készíti el saját maga a gyermek útravalóját. Amennyiben viszont bevásárol, már messze a pékáru a legnépszerűbb körükben.
Tízből kilenc szülő szokott otthon tízórait csomagolni gyermekének. Péksüteményt a válaszadók közel kétharmada szokott adni a csemetének, ezt követi a gyümölcs és a zöldség (54,7%), a müzli és a zabszelet (34,8%), majd a házi sütemény (20,7%). Tejterméket minden kilencedik szülő készít be gyermekének iskolába induláskor – mutatott rá a Pek-Snack, Magyarország és a közép-európai régió pékséghálózata által végzett online felmérése.
A megkérdezettek közül 42 százalék nem szokott költőpénzt adni gyermekének, 33,3 százalékuk pedig napi 1000 forint alatti összeget szán iskolai harapnivalóra. 1000-2000 forint közötti összeggel a válaszadók mintegy 21 százaléka engedi el a nebulókat iskolába, míg napi 2000 forintnál többet a nyilatkozók csak elenyésző része, 3,6 százalék ad.
A jelenleg tapasztalható áremelkedések sok szülőt arra késztetnek, hogy gyakrabban készítsenek otthon kaját. 73 százalék ugyanis azt nyilatkozta, az infláció miatt mindenképp racionalizálja a költéseit, és saját maga is süt-főz gyermekének. Közel 25 százalék azonban egyáltalán nem mond le az iskolába indulók esetében a boltban vásárolt harapnivalókról, mivel egyszerűbb és praktikusabb így megoldani a helyzetet. Mások pedig egyszerű időspórolás miatt döntenek a kész termékek megvétele mellett.
Azok aránya, akik biztosan lemondanak a vásárlásról, mert spórolni szeretnének, 2,7 százalék. A péksütemények érezhetően kézenfekvő megoldást jelentenek, mert ha vásárlásról van szó, akkor a szülők mintegy háromnegyede e mellett dönt. Nagy népszerűségnek örvendenek még a gyümölcsök és zöldségek, illetve az előre elkészített szendvicsek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Péksüteményekre a válaszadók több mint fele (52,9%) jellemzően 1000 forint alatt költ naponta, ami azt mutatja, hogy ezek a termékek még mindig kedvező árú alternatívát jelentenek akkor, ha éhesek vagyunk. 39,7 százalék 1000-2000 forint közötti összeget szokott ezekre áldozni, 2000 forintnál többet mindössze 7,4 százalék szán. A pékárukat a kitöltők 40,5 százaléka élelmiszerboltból szerzi be, közel egyharmada (31,2%) látványpékségből, 21 százalék pedig szupermarketből vásárolja. Ám elenyésző rész, alig 2 százalék kávézókból viszi haza a másnapi finomságot.
A kutatásból kiderül, hogy a gyermekek 76 százaléka hetente többször fogyaszt pékárut, naponta szinte minden harmadik iskolás eszik ilyet. Azok aránya, akik hetente csak egyszer, illetve még ritkábban, havonta néhány alkalommal választják ezt a harapnivalót, igen alacsony, alig 10 százalék. A péksütemények ízesítése kapcsán összességében az mondható, hogy az iskolába járó nebulók döntő része édesszájú, hiszen majd kétharmaduk az édes ízeket keresi, míg a többiek a sós ízek mellett teszik le a voksukat. A gyermekek körében a legnépszerűbb a kakaós csiga, ez szinte örök kedvenc. Ezt követi a sajtos pogácsa, a zsömle, a kifli, a sajtos rúd, a fánk, a pizza, a túrós batyu, végül pedig a muffin.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Gázolt a vonat Kecskemétnél, késésekre kell számítani a szegedi vonalon
- Sulyok Tamás: kiváló borászok nélkül nem születnének minőségi borok
- Változatlan hitelminősítés, új kínai autógyár - a nap hírei
- Új videón a Hamász magyar túsza
- Itt a hét öt száma
- Itt a tavaszi poloskainvázió: veszélyben az otthonunk és a kertünk