A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
A Nike csütörtökön jelentette be, hogy teljes alkalmazotti létszámának körülbelül 2%-át, azaz több mint 1600 munkahelyet szüntet meg a kiadások csökkentése érdekében. A döntést cipők és sportcipők iránti kereslet gyengülésével indokolták - jelentette a Reuters.
A cég bejelentette, hogy leépíti munkaerőjének körülbelül 2%-át, ami több mint 1600 alkalmazottat jelenthet. A döntést a cég kiadásainak csökkentése érdekében hozták meg, mivel a kereslet esik a Nike termékei iránt. A magas albérletárak és kamatok miatt a vásárlók jelenleg kevesebbet költenek drágább termékekre, ez pedig nemcsak a Nike-t érinti, hanem más sportruházati márkákat is, például az Adidast. A cégek közlése szerint a kiskereskedők kevesebb megrendelést adnak le a termékeikre.
A Nike a következő három évben 2 milliárd dollárral csökkentené a kiadásait. A decemberben meghirdetett megtakarítási program olyan elemeket tartalmaz, mint bizonyos termékek kínálatának szűkítése, vagy a vezetői szintek lefaragása. A költségcsökkentési intézkedések várhatóan 400-450 millió dollárnyi kiadást jelentenek majd a cégnek a végkielígétes miatt. 2023 május 31-én körülbelül 83 700 alkalmazottja volt a Nikenak.
A létszámcsökkentéssel a cég arra is előre felkészül, ha a kereslet tovább gyengül, főként hogy a gazdasági hatásokon túl olyan újabb márkák, mint a Hoka és az On Holding futócipői, piaci részesedést vesznek el a Niketól. Neil Saunders, a GlobalData ügyvezető igazgatója szerint a Nike olyan területeken tervez befektetni, mint a futás piaca, hogy növelje a részesedését, viszont ehhez más területeken költségcsökkentésre van szükség.
A Wall Street Journal szerint az elbocsátások várhatóan már pénteken megkezdődnek és egy második fázisuk még a második negyedév végéig megtörténhet. A jelentés szerint ez érintheti az üzletekben és elosztóközpontokban dolgozókat, valamint az innovációs részleget is.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.