25 °C Budapest
Rebranding Help Your Business Move into the Future. Product Development Team during a meeting and discussion about improve rebranding by focusing on the right target market by using customer feedback data in a business office.

Megszólalt a marketing guru: ezen a négy hibán csúszik el a legtöbb magyar vállalkozó

2023. március 31. 12:24

Az újdonság jobb afrodiziákum, mint az akciók, de önmagában egy jól felépített, hosszú kampány nélkül mit sem ér – derült ki Wolf Gábor, a Business Lab című rendezvényen elhangzott előadásából, melyen a marketinges guru a modern marketing alapvető trükkjeit és legnagyobb buktatóit is ismertette.

Egyáltalán miért van értelme újdonságokat piacra dobni? – teszi fel a kérdést Wolf Gábor, a Marketing Commando alapító tulajdonosa. Mi van, ha egy KKV-k kampányainak a többsége egy árakció? Az jut az ember eszébe hogy olcsó, gagyi. Ha viszont a legtöbb kampány arról szól, hogy valami újdonság, akkor az jut az eszébe a fogyasztóknak, hogy ez egy innováció. Az újdonság jobb afrodiziákum, mint az árakció. Jobb vevőket is vonz, mert pont azt az innovatív réteget vonzza, aki oda van az újdonságért. Azokat, akik úgy gondolkoznak, teljesen mindegy milyen, megveszem, mert újdonság. Ezek a vevők a magasabb árat is elfogadják. Az utolsó fontos előny pedig, hogy a csapatot is energizálja, egy ilyen új bevezetési kampány őket is fel fogja pörgetni – magyarázta a szakértő, aki néhány példát is mutatott.

Amikor megnyitott az Electro World Budaörsön, tele volt a sajtó olyan címszavakkal, hogy "tömeghisztéria", "lincshangulat", "ostromállapot". Itt a bevezetőkampány őrült árakciókkal, például 150 kávéfőzőkkel és hasonlókkal indult. Nézzük a Gmail bevezetését, egy gigabyte-os tárhely volt elérhető, egymást hívogatták meg az emberek, az volt a „menő”, akinek volt meghívója. A Whopper bevezetésekor azt sem árulták el, pontosan mi az. Az utolsó példa, amikor a Lexus piacra dobta az egyik modelljét. Egy hibrid volt, fokozatos váltós, csupa kényelmi szolgáltatás, ez volt az egyik első kocsi, ami városban kevesebbet fogyaszt és egy pofás SUV volt. Mi volt bennük a közös? – teszi fel a kérdést.

Meg kell találni azt a tulajdonságot, ami a legnagyobb különbséget jelenti a többi termékhez képest, ami a legtöbb korábbi frusztrációt spórolja meg, ez az első lépés – ismertette Wolf Gábor.

A második lépés az, hogy hogyan húzd el a mézesmadzagot. Tematizálni kell a problémát. Ugyanúgy, mint a politikai marketingben. Bekapjuk ezt a csontot és nem engedjük el, addig, amíg mindenki azzal nem foglalkozik. Mindezt hogyan teheted meg? Vegyük példának azt a topikot, hogy „az idős kutyákkal senki nem foglalkozik, utána a témát addig rágod, amíg bevésődik a közönségedből. Ilyenkor két-három héten keresztül nyomod ezt a problémát, ha történik más is, ami a cégedet érinti, azt elrakod máskorra, csak ezzel szabad foglalkozni.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A harmadik lépés a bejelentés napja, a bejelentő esemény. Itt azon van a hangsúly, egy reggeltől estig tartó, egész napos promó legyen kell. Reggel ki kell írnod, hogy „ma felfedjük”, Facebook élőt és eseményt indítasz, visszaszámlálást indítasz, prezentációt tartasz, összefoglaló videóból gyártasz hirdetést – az egész egy show-biznisz magyarázta a marketing guru.

A következőket viszont ne használjátok, osztotta meg a marketinges trükkök feketelistáját a szakember:

  • A "valami készül piaci bevezetés" Tematizálni kell, önmagában belengetni azt, hogy piacra dobunk valamit nem ér semmit, senki nem involválódik emiatt a kampányba.
  • Senki semmit nem tud az újdonságunkról és egyik nap megfordítod a táblát „megnyitottunk”. Ha lett volna egy esemény, bulit szervezel telt házad van, így nem lesz rajta senki. Nemrég a Beyoncé piaara dobott egy lemezt marketing nélkül, fine ha Beyoncék vagyunk, anélkül viszont nem működik – magyarázza Wolf Gábor
  • A harmadik a bevezetési ár, az árakciók. Ha tényleg újdonság, rendkívüli, amit piacra dobsz, akkor a konkurencia lemásolja. Ha elég innovatívak vagyunk mindent ellopnak. Bevezetjük tehát az újdonságot, megjelenik a konkurenciánál, megjelenik egy árnyomás. Soha nem lesz tehát semmi olyan magas áron értékesíthető, mint a megjelenés napján.
  •  Az utolsó dolog, ami tilos, az a szerénykedés. Nem szabad a szőnyeg alá söpörni egy bevezetést, mert nem csak az érdeklődőket fosztod meg egy élménytől, hanem magad is egy csomó bevételtől.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 1. szerda
Fülöp, Jakab
18. hét
Május 1.
A Munka ünnepe
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem