A felszolgáló és pultos munkák az éttermek, szállodák és egyéb vendéglátóipari egységek egyik legfontosabb és szociálisan legmegterhelőbb feladatát látják el.
A repoharak használata összhangban van a szórakozóhelyek vendégeinek környezetvédelmi igényeivel, ugyanakkor a jelenlegi repohár-rendszeren sokan változtatnának. A felhasználók számára a legnagyobb problémát a visszaváltási lehetőségek követhetetlensége jelenti – derült ki a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) által összehívott munkacsoport nagy repohár-felméréséből, amelyet több mint 4 ezren töltöttek ki. A vendégek leginkább pénzért szeretnék visszaváltani poharukat, de egy repohár-automatát is jó ötletnek tartanának. A kutatás eredményeire alapozva a BKIK szakmai önszabályozó ajánláscsomagot állít össze a vendéglátóipari vállalkozások számára.
A BKIK tavaly alakult repohár munkacsoportjának célja, hogy önszabályozó piaci megoldást keressen a repohár, azaz a rendezvénykörnyezetben használt erős falú újrahasználható pohár visszaváltásával kapcsolatos visszásságokra. Ennek részeként 2022 végén felmérést végeztek, amelyben a felhasználók igényeire keresték a választ. Az online felmérés nagy érdeklődést váltott ki: a kérdőívet egy hónap alatt több mint 4 ezren töltötték ki.*
A fenntarthatósági szempontok a legfontosabbak
A felmérés egyik tanulsága, hogy a környezetvédelmi szempontok kiemelt jelentőségűek a válaszadók számára: a potenciális vendégek 85 százaléka mondta, hogy fontos számára a téma. Ennek az igénynek az újrahasznosítható poharak teljes mértékben megfelelnek, így a mostani repohár-rendszer értékelésénél is kiemelkedő eredményeket kaptak annak fenntarthatósági céljai.
Átláthatóbb rendszert szeretnének a vendégek
Ugyanakkor a válaszadók mindössze 8 százaléka elégedett a repoharak jelenlegi rendszerével. 60 százalékuknál jelenik meg az az igény, hogy legyen egyértelmű, mely helyek használnak repoharat, és hol milyen tokeneket fogadnak el.
56 százalék mondta, hogy a jelenlegi rendszer nem veszi figyelembe az egyszeri vendégek (pl. turisták) igényeit. A szórakozóhelyek rendszeres látogatóinak többsége (56 százaléka) szerint az is problémás, hogy vagy a poharat vagy az ehhez kapcsolódó tokent maguknál kell tartaniuk. A felhasználói kényelmetlenséget jól jelzi az is, hogy jelenleg a tokeneket és a poharakat mindössze a válaszadók 25-30 százaléka őrzi meg és viszi a későbbiekben magával.
Ezeket a megoldásokat tartanák jónak a felhasználók
A válaszadók által szorgalmazott legfontosabb változás (83 százalék) a helyszínek közötti minél szélesebb körű átjárhatóság lenne, vagyis az, hogy az adott repoharat ne csak egy adott helyszínen lehessen használni – ez kiemelten fontos lenne a szórakozóhelyek, koncertek, fesztiválok esetén.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az utolsó ital elfogyasztása után a repohár pénzre váltásának lehetősége a legnépszerűbb (63 százalék szerint lenne jó megoldás).
51 százalékuk jó ötletnek tartana például egy olyan automatát, amely a repoharat pénzért vagy tokenért váltaná vissza. (A letéti díjat 80 százalék inkább bankkártyára, 20 százalék inkább készpénzben kérné vissza.) Ugyanennyien mondták, hogy szívesen használnák a Revo Token applikáció egy olyan funkcióját, amely a bankkártyáról csak 72 óra után vonja le a használati díjat, amennyiben a repoharat nem váltják vissza. A legkevésbé népszerű ötletnek a helyszínen hagyandó, de ingyenes repohár bizonyult (a válaszadók 44 százaléka látna szívesen egy ilyen rendszert).
Készül a javaslatcsomag a vállalkozások számára, hogy jól indulhasson az idei szezon
A BKIK és szakmai partnerei kiemelten fontosnak tartják, hogy a fenti problémákra mielőbb megnyugtató megoldás szülessen. A fogyasztói felmérés eredményei és a piaci szereplőkkel folytatott egyeztetések alapján április elejéig szakmai ajánláscsomagot állítanak össze azzal a céllal, hogy segítsék a vendéglátóipari vállalkozások fogyasztóbarát önszabályozását. Amennyiben ezt sikerül széles körben elfogadtatni a vállalkozók között, úgy az idei szabadtéri szezon már a korábbi problémák kiküszöbölésével indulhat el.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Balczó Barnabás: a Magyar Posta fontos lépéseket tett a piaci működés felé
- Véres tűzharc a tengerentúlon, több rendőr életét vesztette
- Valami nagy dolog készül Tiszafüred belvárosában
- Súlyos baleset az M0-son
- Választás 2024 – Online ellenőrizhetjük az ajánlásunk
- A háború kezdete óta először látogatott a brit királyi család egyik tagja Ukrajnába