Modern metal Bank sign lettering fixed to a glass wall, with reflections in the glass.

Így cserkészik be legfiatalabb ügyfeleiket a bankok: ez a legújabb trükkjük

2023. május 30. 18:03

A következő évtizedben az Y és a Z generáció válnak a bankok legfontosabb célcsoportjaivái, mivel várhatóan közel 70 billió dollárnyi vagyon száll rájuk szüleiktől. Mit jelent ez a bankszektor számára? Először is azt, hogy gyorsan kell digitalizálódnia. Az újabb generációk szülöttei számára a mobiltelefonok kiemelt fontossággal bírnak: gyors, kényelmes és könnyen navigálható hozzáférést szeretnének a szolgáltatásokhoz. Mivel az Y és a Z generáció közel fele online szeretne hozzájutni a szükséges információkhoz, a banki szolgáltatások iránti elvárásaik eltérnek a szüleikétől.

Az üzenetküldő alkalmazások segítségével a bankok a fiatalok preferenciáihoz igazítva, számukra ismerős és igazán hatékony módon kommunikálhatnak a jövő felnőtteivel. A csevegőalkalmazások mint a Viber segíthetnek szorosabb kapcsolatot teremteni ezzel az ügyfélszegmenssel, valamint biztosíthatják, hogy a banki szolgáltatások relevánsak és vonzóak maradjanak a digitálisan jártas generáció számára.

Az adatvédelem a legfontosabb

A fiatalok egyre inkább aggódnak a magánéletük és a személyes adataik védelméért. A bankoknak olyan üzenetküldő platformot kell keresniük, amely szigorúan ellenőrzi a hivatalos fiókokat, megbízható titkosítást nyújt a márka-felhasználói csevegésekhez, nem adja ki az ügyfelek adatait, és kizárólag biztonságos HTTPS-kapcsolatokat engedélyez a szervereihez. Sok iparágban, de különösen a bankszektorban a kockázatokat tekintve ennél kevesebbel nem lehet beérni.

A legjobb csatorna a mobileszköz

A mobiltelefonok jelentik a fiatalok elsődleges kommunikációs eszközét, így a bankok számára elengedhetetlen, hogy stratégiájukat ehhez igazítsák. Az üzenetküldő alkalmazások többnyire mobil-first platformok, ami azt jelenti, hogy kialakításuk az okostelefonokra és a táblagépekre van szabva. Ezeket a kommunikációs csatornákat kihasználva a bankok alkalmazkodhatnak a jövő ügyfeleinek igényeihez, így biztosítva, hogy szolgáltatásaik könnyen elérhetőek és kényelmesen használhatóak legyenek.

A személyre szabott és interaktív élmények elengedhetetlenek

Ez a célközönség igazán értékeli a személyre szabott és magával ragadó élményeket. Az üzenetküldő alkalmazások lehetővé teszik a bankok számára, hogy személyre szabott üzenetekkel, multimédiás tartalmak megosztásával, kvízek és közvélemény-kutatások küldésével, valamint visszajelzések kérésével a célcsoportnak megfelelő élményeket teremtsenek. Így a bank hatékonyabban tud kapcsolatot teremteni ezzel a demográfiai csoporttal.

Ezt erősíti az interaktív AR-élmények népszerűsége is a Viberen: az indulás óta a felhasználók közel 1 milliárd alkalommal használtak AR-lencséket a platformon. A márkák is kihasználják ezt az eszközt, és saját AR-lencséket hozhatnak létre a márkaismertség növelése, a marketing fokozása és a Z generációs közönség megszólítása érdekében.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A szöveges üzenetek felé való elmozdulás

Az Y generáció tagjainak- az 1981 és 1996 között születettek - mintegy 75%-a inkább SMS-t küld, mint telefonál. Mivel ez a tendencia tovább növekszik, a bankoknak tiszteletben kell tartaniuk, és igazodniuk kell a kommunikációs preferenciák e váltásához. A fiatal fogyasztók felhívása tolakodónak tűnhet, és nem hozhatja meg a kívánt eredményeket. Ezzel szemben az üzenetküldés egy üzenetküldő alkalmazáson keresztül óvatos, ám hatékony módja lehet a beszélgetés kezdeményezésének és a támogatás vagy tájékoztatás nyújtásának anélkül, hogy túlságosan tolakodó lenne.

Konklúzió

Az Y és a Z generáció szülöttei online bankolnak: fontos számukra az adatvédelem, jobban szeretik az üzenetküldést, mint a telefonálást, és személyre szabott élményeket keresnek. Miközben világszerte ők válnak a bankok és pénzintézetek legfontosabb ügyfélszegmensévé, kulcsfontosságú, hogy megtaláljuk a legjobb módszereket a megnyerésükre. Úgy tűnik, az üzenetküldő alkalmazások pontosan azt nyújtják, amire ennek a közönségnek szüksége van: biztonságot, kényelmet és interaktivitást. Mindezen előnyöket kínálva a csevegőalkalmazások jelenthetik azt az előrelépést, amely az intelligens bankokat magasabb szintre emeli.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. április 29. 18:33
A Mandiner is megszerezte a teljes rendőri jelentést Magyar Péter és Varga Judit korábbi, drámai ves...
Bankmonitor  |  2024. április 29. 17:00
Bárkivel előfordulhat, hogy hirtelen pénzre lesz szüksége, ilyenkor viszont nem érdemes azonnal a ho...
Holdblog  |  2024. április 29. 07:41
Ádáz verseny és extrém túlkapacitás jellemzi azt az ágazatot, ami leginkább hozzájárulhat a zöld átm...
Buxelliott  |  2024. április 29. 07:15
A várakozás szerint elérte a jelzett célárat a magyar index (64850 alá vs. 64845,14), majd északnak...
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 29. hétfő
Péter
18. hét
Április 29.
A tánc világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm