Hét ember életét vesztette és huszonegyen megsérültek, amikor egy versenyautó a nézők közé hajtott a Srí Lankai Fox Hill Supercross autóversenyen.
Horror összegekbe kerül a márciusi magyar tömegbaleset rendezése: nem semmi pénzről van szó
A március 11-i, az M1-es autópályán bekövetkezett tömeges baleset károsultjainak a magyarországi biztosítótársaságok törvényi kötelezettség nélkül is esetenként akár tizenötmillió forintos előlegekkel siettek a segítségükre.
Szeptember 30-a volt a határideje annak, hogy a márciusi tömegszerencsétlenség – amelynek egy áldozata, 39 sérültje volt és a 41 érintett gépjármű közül 19 szenvedett totálkárt – előzetes kárigényeit az önként vállalt tömeges kárrendezési szabályozás keretében befogadják a magyarországi biztosítótársaságok, illetve a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
Az adott időpontig 83 hazai gépjármű, illetve személyi sérüléses kárbejelentés érkezett be a társaságokhoz, illetve a szövetséghez. Ezekre a biztosítók több mint 366 millió forintot fizettek már ki, vagy helyeztek tartalékba a kifizetésekre. (Utóbbi elsősorban a személyi sérülésekre vonatkozik, ahol bonyolultabb esetekben, gyógytartamtól függően, az egészségügyi károsodás alapján előállt konkrét kárigények megfogalmazása hónapokig, akár évekig is elhúzódhat.)
A hazai biztosítói közösség a tíz éve önkéntesen létrehozott tömeges kárrendezési szabályozása értelmében nem várta meg a – továbbra is folyamatban lévő - hivatalos rendőrségi vizsgálatok végét, illetve a felelősség kérdésének tisztázását, hanem az ügyfelek érdekében jogcím nélküli előlegeket fizetett, illetve fog fizetni a gépjárműkárok, valamint a személyi sérülések után. A biztosítók, valamint a MABISZ a balesetet követően valamennyi érintettel felvette a kapcsolatot, és tájékoztatták őket a tömeges kárrendezés szabályairól.
Ennek nyomán a szeptember 30-i igénybejelentési határidőig 37 hazai gépjárműkárral, valamint 52 személyi sérüléssel kapcsolatos igény érkezett be. Előbbiekből 29-et, utóbbiakból 14-et sikerült már lezárni, és összesen több mint 124 millió forint értékben megtörténtek ezek kifizetései is.
A biztosítói közösség eredeti belső megállapodása szerint csak a gépjárműben bekövetkezett károkra, illetve a személyi sérülésekre vonatkoztak volna az előlegek. A tömegszerencsétlenséget követő, rendszeres biztosítói egyeztetéseken azonban a társaságok kiterjesztették az előlegeket a gépjárművek elszállításának költségeire is. Továbbá úgy döntöttek, hogy a károkat a casco-szerződésükre rendezők sem járhatnak rosszabbul, mint a csupán kötelező biztosítással rendelkezők. Ezért az előlegek a casco-önrészekre is vonatkozhattak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Gépjárműkárok tekintetében a kifizetések és a tartalékok átlagos értéke kb. 4,3 millió forint. Kilenc személyi sérülés esetében pedig az előleg eléri a 15 millió forintot.
Az előzetes várakozásoknak megfelelően a nagyon összetett tömeges szerencsétlenség ügyében indított hatósági vizsgálatok, illetve az azt követő jogi procedúrák még sokáig elhúzódhatnak. (A MABISZ, a hatósági eljárás eredményességének elősegítése érdekében, a jogszabályok adta kereteken belül adatokat cserél a rendőrséggel.)
A jogcím nélküli előlegeket meghaladó, vagy más, a tömeges kárrendezési eljárásban meg nem térülő kárigényeket az eljárások lezárultát követően lehet csak rendezni. Ha pedig károsulti közrehatás állapítható meg valakinél, neki is utólag kell majd csak elszámolni a kapott összegekkel. A gépjárművek utasai minden esetben vétlen károsultnak minősülnek.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Irgalmatlan összeget költenek el egy fontos kerékpárútra
- Felelősségteljes bejelentés tett Giorgia Meloni
- Durván összement több közkedvelt termék, itt a lista
- Börtönbe látogatott a pápa
- Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is
- "Itt az ügy és idő a szabadságharcra" – Ungár Péter üzent Orbán Viktornak