2023-ban Európa és a világ kedvenc autója is a Tesla Model Y lett, több mint 1,2 millió darabot adtak el belőle.
Magyarországon építhet autógyárat a kínai BYD. A világ egyik legnagyobb elektromos autógyártója már idén dönthet a kérdésben és 2025-ben el is kezdené az európai piacra történő gyártást.
A világ egyik legnagyobb elektromos és hibrid autógyártója, a kínai BYD ambiciózus terveket vázolt fel, hogy ebben az évtizedben uralja az európai piacot: 2030-ra minden 10. villanyautót ők akarják eladni, és az első három európai EV-márka közé akarnak kerülni. Ennek céljából autógyárat akarnak építeni a régióban, és hosszú ideig a cél az Egyesült Királyság volt - írta meg a Világgazdaság.
A BYD azonban most kizárta Nagy-Britanniát, mivel véleményük szerint a Brexit gazdasági hatásai miatt már nem számít ideális helyszínnek. Magyarország azonban jó választás lehet, hiszen az iparágnak már kiépített infrastruktúrája van. Michael Shu, a vállalat európai elnöke szerint Nagy-Britannia még az első 10 között sincs azon országok között, ahol üzemet építenének – a kontinens sokkal kedvezőbbnek tűnik, és jelenleg Magyarország, valamint a németek, a franciák, a spanyolok és a lengyelek tűnnek a legesélyesebbnek.
A BYD 1995 óta fejleszt akkumulátorokat, és az utóbbi években egyre nagyobb teret nyer az EV-piacon. A vállalat a Ford-elv alapján működik, azaz a legtöbb alkatrészük, valamint az elektronikák és az akkumulátor-rendszerek gyártását maga irányítja – úgy gondolják, hogy az általuk „vertikálisan integráltnak” nevezett üzleti modell megkülönbözteti őket a vetélytársaiktól, akik a technológiát csak megvásárolják.
A vállalatnak vannak olyan telephelyei Kínában, amelyek évente több mint 1 millió jármű gyártására is képesek, és akár úgy is dönthetnek, hogy egy ehhez hasonló óriásüzem kialakítása mellett döntenek. Emellett rengeteg márkakereskedést és -szervizt akarnak felállítani Európa-szerte. A döntés valószínűleg még idén megszületik, és a cél az, hogy az első járművek gyártása már 2025-ben elkezdődjön.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Gázolt a vonat Kecskemétnél, késésekre kell számítani a szegedi vonalon
- Sulyok Tamás: kiváló borászok nélkül nem születnének minőségi borok
- Változatlan hitelminősítés, új kínai autógyár - a nap hírei
- Új videón a Hamász magyar túsza
- Itt a hét öt száma
- Itt a tavaszi poloskainvázió: veszélyben az otthonunk és a kertünk