A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 10,1 milliárd eurónál.
Milyen személygépkocsiból fut a legtöbb a magyar utakon? Az újonnan vagy a használtan vásárolt autók között több a dízel meghajtású? Hogyan változott a toplistás gyártmányok átlagos életkora, miként alakult a használtautók importja? A legnagyobb hazai online autópiac szakértője elemzi a legfontosabb változásokat.
A gazdasági világválság, a használtautó-piac újbóli megerősödése és az újautó-piac gyengülése (majd magára találása), a dízelbotrány hatásai és az alternatív meghajtású személygépkocsik terjedése: rendkívül mozgalmas évek állnak mögöttünk - a Használtauzó.hu elemzi a legérdekesebb trendeket és változásokat.
A KSH legfrissebb, 2018-as adatai szerint összesen 3 641 823 személygépkocsi fut a magyar utakon. Gyártmány szerint a személygépkocsi-állomány aktuális toplistáját az Opel (487 762), a Suzuki (422 903) és a Volkswagen (355 536) vezeti. A toplista szempontjából több téren is átrendeződés figyelhető meg a 2002-es adatokhoz képest: egyrészt akkoriban még csaknem 1 millióval kevesebb személygépkocsi közlekedett a hazai utakon, másrészt a dobogón az Opelt (308 841) a Lada (295 088) és a Suzuki (218 651) követte. A Ladák száma azóta jelentősen (40 584) visszaesett, míg a Suzukik száma csaknem megduplázódott.
A sereghajtó, már nem forgalmazott gyártmányok ezzel szemben 2002-höz képest nem változtak, azonban számszerűségüket tekintve országos viszonylatban szinte teljesen eltűntek a közlekedésből: Tavria (3 346 helyett 95), Moszkvics (5 278 helyett 411), Datsun/Datsun-Nissan (7 752 helyett 485). Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője a hazai személygépkocsi-állomány alakulásáról elmondta:
Átlagos életkorát tekintve a teljes magyar autóállomány 2002 óta 2,5 évet öregedett (11,7-ről 14,2-re). Ha a leginkább kiugró változásokat nézzük, a legnagyobb "fiatalodást" a Daciáknál (16,2-ről 5,8-re), míg az állomány méretével összevetett, legnagyobb mértékű öregedést a Daewoo-knál regisztrálták (3,8-ról 17,5-re - jelenleg 59 233 található meg belőlük).
A magyar személygépkocsi-állomány átlagéletkorával kapcsolatban Katona Mátyás kiemelte: "Logikusan azon márkák állományának átlagéletkora tud javulni, amelyek jól szerepelnek az újautó-eladásoknál. Ezen még segíthet, ha az állomány idősebb tagjai kikerülnek a forgalomból, ami például a Daciák esetében látható. A már nem, vagy csak kis számban forgalmazottak megöregszenek, kifutnak, amelyek viszont felélednek és jó új eladási számokat mutatnak, azok fiatalodhatnak. Érdekes példa a Suzukié: nagyon sok régi Swift, Wagon R+ és Ignis fut még, ami annak ellenére is növeli az állomány átlagéletkorát, hogy a márka jelenleg is Magyarország kedvenc személyautójának számít."
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az autópiac változása nemcsak a márkák sorrendje, hanem az üzemanyag-megoszlás változása szerint is érdekes képet mutat. A DATAHOUSE Kft. adatai szerint 2019 első háromnegyedében kis eltéréssel majdnem ugyanannyi új és használt autót állítottak forgalomba (új: 115 106, használt: 117 352), azonban a benzin-dízel arány lényegesen eltér: az újonnan vásárolt autók esetében erősebb a benzin-preferencia (benzin: 73%, dízel: 20%), míg e tekintetben a használtak kiegyensúlyozottabb képet mutatnak (benzin: 50%, dízel: 45%). Nem meglepő, hogy a 2015-ben kirobbant dízelbotrány mindkét szegmensre látványos hatással volt: azóta az új autók esetében 22%-ot, a használtak terén pedig 13%-ot csökkent a dízel meghajtás aránya.
A hibrid meghajtás új személygépkocsiknál 6%-os, használt autóknál 4%-os arányt mutat, az elektromos pedig alacsony bázisról indulva, de stabil növekedés mellett jelenleg 1-1%-on áll. Míg 2009-ben alig pár száz konnektorból tölthető személygépkocsival találkozhattunk a magyar közutakon, 2019-re már több, mint 13 ezret találhatunk.
"2010 és 2015 között az újautó-eladásoknál 40-46%-os volt a dízelarány, azóta folyamatos csökkenéssel 20%-ra csökkent a piacrészük. Az importnál még jelentősebb a változás: míg 2010-ben a használtan behozott autók 72%-a dízel volt, idén már csupán 45%-uk. A vevők kisebb, de egyre jelentősebb része kacsint az alternatív meghajtások, a hibrid és elektromos autók felé, az árérzékeny magyar piacon azonban leginkább az amúgy egyre takarékosabb és leginkább megfizethető benzinesekhez pártolnak át a vevők" - mondta az üzemanyag megoszlásról a Használtautó.hu szakértője.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is
- "Itt az ügy és idő a szabadságharcra" - Ungár Péter üzent Orbán Viktornak
- Éjjel szálltak fel az izraeli harci repülők
- Kórházba került az amerikai szexragadozó
- Zenei bejelentés a Balaton közeléből
- Meglepő eredményei lettek a légkonditesztnek