A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 10,1 milliárd eurónál.
A tervezett egyesülést követően is megtartaná összes autómárkáját a PSA Group és a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) járműipari konszern - jelentette ki Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója, az összevont csoport vezérigazgatói posztjának várományosa egy tévéinterjúban pénteken.
A vezérigazgató a francia BFM Business csatornának adott interjúban rámutatott, hogy a két csoport jól kiegészíti egymást mind földrajzi lefedettség, mind technológiai ismeretek és márkaválaszték tekintetében. A Refinitiv Eikon üzleti adatszolgáltató cég kimutatása alapján az FCA forgalmának 66 százalékát termeli ki az észak-amerikai piacon, míg a PSA mindössze 5,7 százalékát. A PSA elsősorban az európai piacra összpontosítja figyelmét.
Lecserélnéd a régi kocsit? Keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
"Semmi kétség, az egyesülés jó üzlet lenne mindkét félnek. Win-win helyzetről van szó" - fogalmazott Carlos Tavares. Leszögezte: a PSA birtokában lévő öt és az FCA birtokában lévő kilenc autómárka mindegyike megmaradna az egyesülést követően is. "Nem látok olyan okot, amiért bármelyiket is fel kellene számolni. Mindegyiknek megvan a maga története és a maga erőssége" - mondta.
A francia autóipari konszern vezérigazgatója az első alkalommal szólalt meg a nyilvánosság előtt azt követően, hogy a két konszen a múlt héten bejelentette szándékát a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportjának létrehozására, egyesüléssel. John Elkann, az FCA elnöke és az egyesült csoport elnöki posztjának várományosa a múlt pénteken egy torinói rendezvényen adott nyomatékot annak a meggyőződésének, hogy a tervezett 50-50 százalékos tulajdoni részarányú egyesülés "jelentős üzleti lehetőségeket nyitna meg" az olasz konszern előtt. Egyesítheti például a két konszern erőforrásait a szigorodó kibocsátási normák teljesítéséhez és a mobilitási villamosításhoz, az önvezető járműtechnológiához szükséges kutatások és fejlesztések finanszírozására. Megjegyezte ugyanakkor, hogy az egyesülésről folyó tárgyalások még meglehetősen korai szakaszban járnak.
A két autóipari konszern egyesüléséhez azonban versenyfelügyeleti engedélyre is szükség lesz. Ezzel kapcsolatban Carlos Tavares a tévéinterjúban közölte: nem számít rá, hogy komoly versenyjogi követelményeknek kényszerülnének majd eleget tenni az egyesülés érdekében, de amennyiben igen, akkor készek a szerint eljárni. A feltételezett versenyjogi elvárásokkal kapcsolatban nem bocsátkozott részletekbe. A szükséges felügyeleti engedélyekre tekintettel azonban az egyesülést nem lehet egy évnél rövidebb idő alatt tető alá hozni - mondta.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A tervezett egyesülés egyik legkényesebb pontja a foglalkoztatottak számának valószínű csökkentése. A két konszern együttesen 400 ezer alkalmazottat foglalkoztat. Az állásvesztés lehetősége egyaránt aggodalommal tölti el a párizsi és a római kormányt, valamint az érintett szakszervezeteket. A lehetséges állásvesztéssel kapcsolatban Tavares csak annyit jegyzett meg, hogy ha ilyesmire sor kerül, annak csak "autóipari és nem vállalati" okai lehetnek. Megjegyezte, hogy a két konszern gyárak bezárása nélkül is több milliárd eurós megtakarításra tehet szert az egyesülésnek köszönhetően.
Az FCA-hoz tartozik a Fiat mellett többek között az Alfa Romeo, a Lancia, a Chrysler, a Jeep és a Maserati is, míg a PSA például a Citroen, Peugeot és Opel márkaneveket birtokolja.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?
- Így kampányolt Budapesten Orbán Viktor - fotók
- Halálos dróntámadás érte a Khor Mort
- Vitézy Dávid: ez totális tévút lenne
- Van, ahol egyetlen ajánlással lehet valaki polgármester-jelölt
- Túlzásnak érezték az élettárs megölését, mást ajánlottak a nőnek