A Ford visszavágja a nagy elektromos járművek gyártását a gyenge kereslet és a Trump-adminisztráció szabályozási változtatásai miatt.
A Trump-adminisztráció már megkötötte első kereskedelmi megállapodását, de egyelőre nem hozták nyilvánosságra, melyik országgal, mivel még hátravan a partner jóváhagyása. Közben Donald Trump részlegesen enyhítette az autóipari vámokat, hogy időt adjon a gyártóknak az amerikai termelés bővítésére. A Fehér Ház szerint India esetében közel a megállapodás, és Japánnal, valamint Dél-Koreával is haladnak az egyeztetések.
Howard Lutnick amerikai kereskedelmi miniszter egy interjúban utalt rá, hogy a Trump-adminisztráció már megkötötte első kereskedelmi megállapodását, ám mivel az még nem végleges, nem nevezte meg, melyik országgal.
Elmondása szerint már csak a partnerország miniszterelnökének és parlamentjének jóváhagyására várnak. Lutnick annyit elárult a CNBC-nek, hogy nem Kínáról van szó, mivel az a pénzügyminiszter, Scott Bessent hatásköre alá tartozik. Mint mondta, ő a világ többi részével folytatott kereskedelmi egyeztetésekért felel.
A Trump-kormány korábban jelezte, hogy számos ország érdeklődött tárgyalások iránt, ám eddig nem történt hivatalos bejelentés. Sajtóértesülések szerint a mostani megállapodás legvalószínűbb partnerei Japán, Dél-Korea vagy India lehetnek.
Közben Donald Trump enyhítette az autóipari vámokat: ideiglenesen, két évre részlegesen visszatérítik a márciusban bevezetett 25 százalékos importvámot az Egyesült Államokban működő autógyártók számára. A gyártók a járművek és alkatrészek értékéhez igazodó visszatérítést igényelhetnek, emellett akár 2,5–3,5 százalékos fogyasztói árkompenzációra is pályázhatnak.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kedvezmény az amerikai és külföldi tulajdonú cégekre egyaránt vonatkozik, ha a gyártás az Egyesült Államokban történik. A cél az, hogy ösztönözzék az alkatrészgyártás hazatelepítését. A Fehér Ház arról is beszámolt, hogy India esetében „nagyon közel” vannak egy kereskedelmi megállapodáshoz, és előrelépések történtek Japánnal és Dél-Koreával is.
Gyerekek életével játszottak az áruházak: asztalra vág a hivatal, kemény hangű levelet küldtek nekik
Az áruházak a visszahívás ellenére is árusították a csecsemőkben bakteriális megbetegedést okozó tápszereket.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








