A hatóságok óvatosságra intenek: mindig kérjünk írásos ajánlatot, és ellenőrizzük a leszállított mennyiséget.
A Jófogás online kérdőívvel térképezte fel a felhasználók online biztonsághoz való hozzáállását. A több mint 4 ezer fős minta alapján kiderült, hogy a kitöltők több mint egynegyede sosem cserélte le a legfontosabb, egyebek mellett e-mail, közösségi média és bankfiókokhoz tartozó jelszavait. Éppen ezért a portál továbbra is adatvédelmi tippekkel segíti a felhasználókat, többek között az oldalán és hírlevelekben, illetve influencertartalmakkal is.
Az online piactér kérdőíve szerint a válaszadók kétharmada úgy érzi, hogy hiába figyel, az adathalász csalók rendre új csatornákon és egyre kifinomultabb, sok esetben több élethelyzetre testreszabott módszerekkel próbálkoznak. A jelenség ráadásul jó ideje már nemcsak elsősorban a webshopokat és az online apróhirdetési oldalakat érinti: a legnagyobb banki, IT, streaming és telekommunikációs szereplők mellett az energiaszolgáltatói és közműszolgáltatói szektorban is rendszeressé váltak az adathalász kísérletek. A portál legfrissebb tapasztalatai szerint a kiberbűnözők mostanában leginkább a futár- és csomagküldő cégek nevével élnek vissza.
A felmérésből még kiderül, hogy az érintettek 20%-ánál egyébként az elmúlt 1-2 hónapban próbálkoztak adathalász csalók e-mail, közösségi média vagy banki fiókok feltörésével, csaknem egyharmaduknál pedig az elmúlt 1 évben. A kifejezetten a legkényesebb banki adatokra vonatkozó kérdésre minden tizedik felhasználó válaszolta, hogy éltek már vissza az adataival és még pénzt is emeltek le a számlájáról, méghozzá túlnyomórészt szintén az elmúlt 1 év során.
„A kitöltőink több mint fele úgy gondolja, hogy általánosságban mindent megtesz adatai és fiókjai biztonságáért, ám legtöbben teljesen rendszertelenül változtatják jelszavaikat, és van egy jelentős hányaduk, akik pedig soha. Ez leginkább a 36 évesnél idősebbekre vonatkozik. Mivel ez komoly kockázatot jelenthet számukra, amellett, hogy mérvadó e-kereskedelmi szereplőként minden rendelkezésünkre álló csatornán felhívjuk a figyelmet a tudatos online lét fontosságára, a felhasználóink edukációjára is kiemelt hangsúlyt fektetünk” – emelte ki Takács Borbála, a portál marketingigazgatója.
Az online piactér e célból azt is megkérdezte, hogy a látogatók legszívesebben hol látnának adatvédelmi és -biztonsági tanácsokat. A válaszadók reakciójának megfelelően a vállalat a jövőben még több ilyen jellegű tartalmat fog feltüntetni a portálon hirdetések vagy felugró ablakok formájában, valamint saját hírlevelekben és blogcikkekben is.
Műfenyő vagy igazi? Pont kerülhetett az ősi vita végére: tisztul a kép, minden ebbe az irányba mutat
A karácsonyi időszak közeledtével egyre többen foglalkoznak a karácsonyfa-választás kérdésével.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








