A kutatók szerint fenn kell tartani a szúnyogok által esetlegesen terjesztett kórokozók folyamatos monitorozását,

Több mint 4 500 szavazat után kijelenthető, a Pénzcentrum olvasói túlnyomó részt a Lidl-ben vásárolnak rendszeresen. Ehhez képest jóval szerényebb azok aránya, akik rendszeres bevásárlásaikat inkább az Aldiban végzik. Utóbbi diszkontláncnak viszont szerencséje, hogy láthatóan sokan vannak azok, akik vélhetően mind a két diszkontot többre értékelik rendszeres bevásárlás szempontjából, mint az ország többi boltját.
Alig több mint egy hete számoltunk be arról a Pénzcentrumon, hogy élesedik a harc az Aldi és a Lidl között. Ez a verseny ráadásul az egész világ igen kiélezette, amíg a lengyeleknél, franciáknál, olaszoknál a Lidl a favorit, addig az ausztrálok, britek, amerikaiak az Aldit részesítik előnyben. De mi a helyzet Magyarországon? Ennek jártunk most utána egy friss olvasói szavazással.
Diszkontháború
Ha történetileg nézzük, akkor a két német tulajdonú diszkontlánc a 2000-es években kezdte meg hódító útját Magyarországon. Azóta pedig rengeteg vásárló kedvencé váltak. Elég például, ha csak arra gondolunk, hogy a legutolsó hivatalos adatok szerint a Lidl forgalomban már a Tescót is lenyomta 2020-ban. Ekkor a diszkontlánc 667 milliárd nettó árbevételnél tartott, és 2019-hez képest 21 százalékot nőtt. Ettől akkor az Aldi még bőven elmaradt a maga 292 milliárdos nettó árbevételével, viszont a növekedése majdnem akkora (19 százalékos) volt, mint a Lidl-é.
A diszkontokról érdemes tudni, hogy az Aldi két német, családi tulajdonú kereskedelmi vállalat közösen használt márkája, melynek világszerte több mint 10 ezer áruháza van közel 20 országban. A boltlánc Magyarországon 2008 óta van jelen, jelenleg 152 üzlettel. A Lidl már négy évvel korábban, 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját Magyarországon, azóta pedig hazánkban 191 áruházzal van jelen, külföldön pedig 31 országban 11 550 áruházzal és több mint 200 logisztikai központtal rendelkezik.
Hol vásárolunk rendszeresen?
A korábbi gazdasági összehasonlítás, és világ szinten is kibontakozó verseny okán kíváncsiak voltunk arra, a Pénzcentrum olvasói hol vásárolnak mostanában rendszeresen. Legfrissebb felmérésünkben csupán a két kakaskodó német diszkontláncot szondáztattuk, hogy kiderüljön, melyikbe járnak az olvasóink rendszeresen.
Aldi vs. Lidl
Ahogy a Pénzcentrum friss adataiból látszik, a Lidl utcahosszal elhúzott olvasóink körében az Alditól, ami a rendszeres vásárlásokat jelenti. A több mint 4 500 szavazat 71 százalékát kapta ugyanis a Lidl, szemben a rendszeres Aldi vásárlások 7,3 százalékával. Olvasóink közül tehát majd 10-szer annyian járnak rendszeresen a Lidl-be, mint az Aldiba.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ehhez a mértékhez képest valamivel kedvezőbb adat az Aldira nézve, hogy a szavazatok 19,1 százalékát az a válasz kapta, mi szerinte, mindkettőben rendszeresen vásárolnak az olvasók. Ehhez képest meglepően alacsonyan, mindössze a válaszadók 2,6 százaléka vallotta azt, hogy egyik üzletben sem vásárol rendszeresen. Ez pedig összességében azt is jelenti, hogy a több mint 4 500 szavazóból kb. 97 százaléknyian vagy a Lidl-ben, vagy az Alidan, vagy mindkettőben rendszeresen vásárolnak.
Az adatok értelmezésekor érdemes persze szem előtt tartani, hogy a rendszer vásárlást komolyan befolyásolhatja az is, hogy az adott lakótereletek környékén fizikálisan mennyi bolt elérhető. Ahogy korábban írtuk, a Lidl-nek jelenleg 191 boltja van Magyarországon, míg az Aldinak 39-el kevesebb, 152. Ezek alapján érdemes megnézni, hogy az összes szavazat miként oszlik meg a boltok arányában:
- egy Lidl üzletre a Pénzcentrum szavazóiból (A Lidlbe járok) 17,3 jut,
- egy Aldi üzletre a Pénzcentrum szavazóiból (Az Aldiba járok) 2,25 jut,
- egy Aldi és egy Lidl üzletre a Pénzcentrumon szavazóiból (Mindkettőben rendszeresen vásárolok) 2,6 jut.
Mindez azt jelenti a boltok szintjén, hogy a "mindkettőben rendszeres vásárlók" bőven felhúzzák az Aldisokat a Lidl mellé, ha ugyanis az ő számukat hozzácsapjuk a csak itt vagy csak ott vásárlók számához, akkor a korábban, szavaztok alapján majd 10-szeres különbség alig 4-szeresre csökken. Ez is jól mutatja, mennyit számít az, hogy mely lánc, hány üzlettel van jelen egy térségben.

Kiderült a húsvéti hústitok: 2 hét múlva eldől az árstop sorsa, már olcsó sonkák lepik el a boltokat
„A jelenlegi akciós, 2000 forintos sonkák ára irreálisan alacsony most a boltokban."

Ennek sokan nem fognak örülni húsvét előtt: ezért nem lesz olcsóbb se a csokinyuszi, se a csokitojás
Március 29-én tartott sajtótájékoztatót a Magyar Édességgyártók Szövetség, beszámoltak a húsvéti várakozásokról, de a legnagyobb ágazati nehézségekről is.

Brutális árcsökkenést jelentett be a Lidl: ezek a termékek akár 29 százalékkal is olcsóbbak lehetnek
Árcsökkentési programot indított a Lidl január elsejétől, melynek köszönhetően az első negyedévben már közel 400 termék ára mérséklődött.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


