Azt gondolhatnánk, hogy a falusi csok szinte mindenhol elérhető falun, ez azonban tévedés.
Több mint 4 500 szavazat után kijelenthető, a Pénzcentrum olvasói túlnyomó részt a Lidl-ben vásárolnak rendszeresen. Ehhez képest jóval szerényebb azok aránya, akik rendszeres bevásárlásaikat inkább az Aldiban végzik. Utóbbi diszkontláncnak viszont szerencséje, hogy láthatóan sokan vannak azok, akik vélhetően mind a két diszkontot többre értékelik rendszeres bevásárlás szempontjából, mint az ország többi boltját.
Alig több mint egy hete számoltunk be arról a Pénzcentrumon, hogy élesedik a harc az Aldi és a Lidl között. Ez a verseny ráadásul az egész világ igen kiélezette, amíg a lengyeleknél, franciáknál, olaszoknál a Lidl a favorit, addig az ausztrálok, britek, amerikaiak az Aldit részesítik előnyben. De mi a helyzet Magyarországon? Ennek jártunk most utána egy friss olvasói szavazással.
Diszkontháború
Ha történetileg nézzük, akkor a két német tulajdonú diszkontlánc a 2000-es években kezdte meg hódító útját Magyarországon. Azóta pedig rengeteg vásárló kedvencé váltak. Elég például, ha csak arra gondolunk, hogy a legutolsó hivatalos adatok szerint a Lidl forgalomban már a Tescót is lenyomta 2020-ban. Ekkor a diszkontlánc 667 milliárd nettó árbevételnél tartott, és 2019-hez képest 21 százalékot nőtt. Ettől akkor az Aldi még bőven elmaradt a maga 292 milliárdos nettó árbevételével, viszont a növekedése majdnem akkora (19 százalékos) volt, mint a Lidl-é.
A diszkontokról érdemes tudni, hogy az Aldi két német, családi tulajdonú kereskedelmi vállalat közösen használt márkája, melynek világszerte több mint 10 ezer áruháza van közel 20 országban. A boltlánc Magyarországon 2008 óta van jelen, jelenleg 152 üzlettel. A Lidl már négy évvel korábban, 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját Magyarországon, azóta pedig hazánkban 191 áruházzal van jelen, külföldön pedig 31 országban 11 550 áruházzal és több mint 200 logisztikai központtal rendelkezik.
Hol vásárolunk rendszeresen?
A korábbi gazdasági összehasonlítás, és világ szinten is kibontakozó verseny okán kíváncsiak voltunk arra, a Pénzcentrum olvasói hol vásárolnak mostanában rendszeresen. Legfrissebb felmérésünkben csupán a két kakaskodó német diszkontláncot szondáztattuk, hogy kiderüljön, melyikbe járnak az olvasóink rendszeresen.
Aldi vs. Lidl
Ahogy a Pénzcentrum friss adataiból látszik, a Lidl utcahosszal elhúzott olvasóink körében az Alditól, ami a rendszeres vásárlásokat jelenti. A több mint 4 500 szavazat 71 százalékát kapta ugyanis a Lidl, szemben a rendszeres Aldi vásárlások 7,3 százalékával. Olvasóink közül tehát majd 10-szer annyian járnak rendszeresen a Lidl-be, mint az Aldiba.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ehhez a mértékhez képest valamivel kedvezőbb adat az Aldira nézve, hogy a szavazatok 19,1 százalékát az a válasz kapta, mi szerinte, mindkettőben rendszeresen vásárolnak az olvasók. Ehhez képest meglepően alacsonyan, mindössze a válaszadók 2,6 százaléka vallotta azt, hogy egyik üzletben sem vásárol rendszeresen. Ez pedig összességében azt is jelenti, hogy a több mint 4 500 szavazóból kb. 97 százaléknyian vagy a Lidl-ben, vagy az Alidan, vagy mindkettőben rendszeresen vásárolnak.
Az adatok értelmezésekor érdemes persze szem előtt tartani, hogy a rendszer vásárlást komolyan befolyásolhatja az is, hogy az adott lakótereletek környékén fizikálisan mennyi bolt elérhető. Ahogy korábban írtuk, a Lidl-nek jelenleg 191 boltja van Magyarországon, míg az Aldinak 39-el kevesebb, 152. Ezek alapján érdemes megnézni, hogy az összes szavazat miként oszlik meg a boltok arányában:
- egy Lidl üzletre a Pénzcentrum szavazóiból (A Lidlbe járok) 17,3 jut,
- egy Aldi üzletre a Pénzcentrum szavazóiból (Az Aldiba járok) 2,25 jut,
- egy Aldi és egy Lidl üzletre a Pénzcentrumon szavazóiból (Mindkettőben rendszeresen vásárolok) 2,6 jut.
Mindez azt jelenti a boltok szintjén, hogy a "mindkettőben rendszeres vásárlók" bőven felhúzzák az Aldisokat a Lidl mellé, ha ugyanis az ő számukat hozzácsapjuk a csak itt vagy csak ott vásárlók számához, akkor a korábban, szavaztok alapján majd 10-szeres különbség alig 4-szeresre csökken. Ez is jól mutatja, mennyit számít az, hogy mely lánc, hány üzlettel van jelen egy térségben.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről
- Újabb buszbaleset Németországban
- Korányi G. Tamás az osztalékfizetésekről: a legtöbb részvényes dörzsölheti a tenyerét
- Keresik a Szépművészeti új igazgatóját