A Nissan Motor jelentős, 14,5%-os csökkentéssel módosította éves működési nyereség-előrejelzését.
Már megindult a roham a hazai gumis műhelyekbe, jelenleg a szakszövetség szerint 1-3 hétre előre kaphat időpontot az, aki bejelentkezik kerékcserére. A Magyar Gumiabroncs Szövetség szerint egyre többen vesznek igénybe valamilyen abroncshotel-szolgáltatást, azaz a szerelőnél tároltatják az éppen nem használt abroncsaikat. Kiderült, hogy bár erősödik a négyévszakos abroncsok piaca, egyáltalán nem mindegy, hogy milyet vásárolunk.
Az ősz eleji hűvösebb időjárás hatására (főleg a céges autó használók körében) már megtörténtek a szezonális abroncs cserék. A felmelegedéssel némiképpen lassult ez az ütem, de természetesen teljesen nem állt meg - közölte a Pénzcentrum megkeresésére a Magyar Gumiabroncs Szövetség. A szervezet tapasztalatai szerint évek óta megfigyelhető, hogy egyre több műhely dolgozik bejelentkezéses rendszer alapján.
Ugyanakkor a szövetség szerint azokban a műhelyekben, ahol nem időpontra dolgoznak, hanem érkezési sorrend alapú kiszolgálás van, előfordulhat, hogy az eddigi 1-2 óra várakozás helyett 3-4 órát kell majd várni. Munkadíjak tekintetében a szövetség szerint némi emelkedéssel számolhatunk: ennek mértéke változó, néhány százalékostól egészen 15 százalékos emelkedésig terjed a skála.
Arra is rákérdeztünk a szakértőknél, hogy kell-e aggódnia annak, aki a hirtelen jött lehűlésben lecserélte a kerekeit, ám akkor is használja az autóját, amikor 15 fok felett van a hőmérséklet. A Magyar Gumiabroncs Szövetség szerint nem kell félni:
Ennek kapcsán Mikolai Béla, az Apollo Vredestein szakértője is megerősítette, hogy semmi bajuk nem lesz az abroncsoknak, ha hirtelen pár napra visszatér a meleg:
- mondta.
Négyévszakost érdemes?
Ahogyan a lenti ábrán is látható, a négyévszakos autógumi-piac egyre erősebb: idén az első kilenc hónapban lényegesen, kb. 20 ezerrel több ilyen gumiabroncs fogyott Magyarországon, mint tavaly szeptember végéig. Az Europool YTD adatai szerint ez több mint 25 százalékos növekedés egyetlen év alatt.
Mindeközben mind a téli-, mind a nyárigumi eladások valamelyest visszaestek: előbbi 8,5, utóbbi pedig 6,9 százalékot. A statisztikás szerint az autóabroncsok piaca összességében 6,6 százalékkal zsugorodott a tavalyi év első kilenc hónapjához képest, ami több mint százezerrel kevesebb értékesített kereket jelent.
Sokan a járvány miatt gondolhatták úgy, hogy nem vesznek szezonális kereket, mert egyrészt nem használják annyit az autójukat, másfelől pedig olcsóbban is ki lehet jönni, ha egész évben kihúzzák egy szett gumival. Az Apollo Vredestein korábbi felméréséből is az derült ki, hogy a vásárlók kevesebbet használták idén az autójukat: a válaszadók harmada mondta, hogy a járvány miatt kevesebbet autózott, közel 60 százalékuk nyaralni sem volt idén.
Ám sokan, többek között a német autóklub (ADAC) is óvatosságra intett a négyévszakos gumik kapcsán. A Magyar Gumiabroncs Szövetség álláspontja szerint nem mindegy, hogy mikor, illetve mire használnánk az autót, amire ezeket a gumikat szánjuk:
- írták. Mikolai Béla is azt javasolta, hogy ha már négyévszakos gumiban gondolkodunk, akkor minőségi terméket válasszunk:
- hívta fel a figyelmet az Apollo Vredestein szakembere. Ezt a jelölést kell figyelni tehát:
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Sokan hotelben tartják a gumikat
Egyre több gumisnál lehet igénybe venni az úgynevezett "abroncshotel" szolgáltatást, ami abból áll, hogy a műhely szakszerűen eltárolja az ügyfelek kerekeit, nekik csak a szezonális csere idején csak oda kell menni az autóval, és átszerelik az abroncsokat. Sok helyen nem csak a tárolást foglalja magába a szolgáltatás, hanem a szakszerű tisztítást, ellenőrzést és a centírozást is.
Emellett azok az ügyfelek, akik a szervizben tárolják a gumijukat, a legtöbb helyen csereidőponthoz is hamarabb jutnak. Aki ebben gondolkodik, nem kell mélyen a zsebébe nyúlnia, egy szett gumit 10-15 ezer forint körüli összegért tárolnak szezononként - ez persze függ például a kerék méretétől, illetve például attól is, hogy felnivel, vagy anélkül szeretnénk parkoltatni a kerekünket a szerelőnél. Pontosabb árakért érdemes tehát érdeklődni.
A szövetség a Pénzcentrum megkeresésére elárulta, hogy országos átlagban a privát ügyfelek fele vesz igénybe ilyen szolgáltatást, a céges ügyfelek aránya még ennél is magasabb, 95 százalék körüli.
A járvány ezt is átírta
Az Apollo Vredestein nemrégiben készített felmérése szerint rengeteg gumiszerviznek kellett reagálnia a járvány okozta kihívásokra. 35 százalékuk csak előzetes bejelentéssel fogadott ügyfeleket, több mint 80 százalékuk helyezett ki kézfertőtlenítőt, és közel ugyanilyen arányban tették kötelezővé a szabadban történő várakozást. A gumisok számára azonban a legnagyobb kihívást az árképzés jelenti.
A műhelyek közel fele számolt be arról, hogy annak ellenére nem emelt árat, hogy erre megítélésük szerint szükség lett volna. A válaszadók 78 százaléka számolt be ugyanis arról, hogy csökkent a forgalma a tavaszi lezárások idején, miközben
Emellett kiesést jelent számukra az is, hogy a korábban megszokottnál többen vásároltak az interneten abroncsot, és ezeket vitték a műhelyekbe felszereltetni. A téli átszerelési szezonban sem számítanak sok jóra: legalábbis a műhelyek harmada még a tavaszinál is gyengébb forgalomra számít.
- mondta a kutatás kapcsán Mikolai Béla. A szervizeket felkereső ügyfelek döntő többsége (80%) szerint a kiszolgálás sebessége nem fog változni a téli átszerelési szezonban, pedig legtöbben (66%) éppen ezt, a várakozás nélküli gyors munkát tartják az egyik leghatékonyabb védekezésnek.
- tette hozzá az Apollo Vredestein szakértője.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé