A kormány által bevezetett árrésstop a paprika és paradicsom esetében februártól már nem szolgálná a fogyasztók és termelők érdekeit.
A vártnál kevésbé, de így is közel négy éve nem látott alacsony szintre lassult a fogyasztói árak emelkedésének éves összevetésű üteme az euróövezetben májusban az Európai Unió statisztikai hivatalának (Eurostat) gyorsbecslése szerint. A pénteken közzétett előzetes adatok szerint májusban 0,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak a 19 uniós országot tömörítő eurózónában, ami 2016 júniusa óta a leggyengébb érték.
Elemzők valamivel kedvezőbb adatra, 0,2 százalékos növekedésre számítottak, miután áprilisban 0,3, márciusban 0,7, februárban 1,2, januárban pedig 1,4 százalékos emelkedést mértek. Májusban az energiaárak húzták lefelé az euróövezeti inflációt. Éves összevetésben 12 százalékkal csökkentek az energiaárak az áprilisi 9,7, illetve a márciusi 4,5 százalékos mínusz után.
Az energiaárakat nem számolva 1,4 százalékkal emelkedtek éves szinten a fogyasztói árak májusban, a gyakran változékony energia-, élelmiszer-, alkohol- és dohányárakat nem tartalmazó maginfláció 0,9 százalék volt. Elemzők 0,8 százalékos maginflációra számítottak az áprilisban mért 0,9 százalék után.
Havi összevetésben 0,1 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak az euróövezetben májusban. Elemzők nulla százalékra számítottak az áprilisi 0,3 százalékos emelkedés után. Az energiaárakat nem számolva változatlan maradt a fogyasztói árak szintje, de stagnált az energia-, élelmiszer-, alkohol- és dohányárakat sem tartalmazó maginfláció is májusban. Az energiárak 1,7 százalékkal csökkentek áprilishoz képest.
Az Európai Központi Bank elsődleges célja az árstabilitás fenntartása, ennek jegyében arra törekszik, hogy az infláció középtávon 2 százalék alatt, ám ahhoz közeli értéken maradjon. Tavaly egy hónapban sem érte el a 2 százalékot a fogyasztói árak éves összevetésű emelkedésének üteme, a legmagasabb értéket, 1,7 százalékot áprilisban mérték. Legutóbb 2018 októberében állt 2 százalék fölött az éves infláció az euróövezetben.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








