15 márka – AEG, Beko, Bosch, Candy, Electrolux, Gorenje, Haier, Ikea, Indesit, LG, Midea, Miele, Siemens, Smeg, Whirlpool – 86 mosogatógépét tesztelték. Íme az eredmények.
A fogyasztók több mint fele hajlandó lenne többet fizetni az újrahasználható, újrahasznosítható, vagy fenntartható termékekért - derül ki egy friss felmérésből.
A felmérés 11 észak-amerikai, európai és ázsiai ország több mint 6 000 fogyasztójának részvételével zajlott. Az eredményből kiderül, hogy bár a fogyasztók számára továbbra is a minőség és az ár a legfontosabb szempont, 83 százalékuk azt is nagyon fontosnak tartja, hogy a piacra újrahasználható vagy újrahasznosítható termékek kerüljenek. A megkérdezettek közel háromnegyede (72%) már jelenleg is több környezetbarát terméket vásárol, mint öt éve, és 81 százalékuk úgy gondolja, hogy ez még inkább így lesz a következő 5 évben.
"A vásárlói szokások változása - egyre több fogyasztó hajlandó többet fizetni a környezetbarát termékekért - jól mutatja, hogy a vállalatoknak is erőteljesebben kell törekedniük a fenntartható működés megvalósítására" - mutatott rá Jessica Long, az Accenture Strategy ügyvezető igazgatója. "A vállalatok minden iparágban tudatosan törekednek erre, és támogatják a ‘körkörös’ gazdaság (circular economy) létrejöttét, mint a növekedést és a versenyelőnyt nyújtó agilitást ösztönző új lehetőséget."
Nem meglepő módon a fogyasztók vásárlási döntését leginkább a minőség (89%) és az ár (84%) befolyásolja, de a megkérdezettek közel fele (49%) az egészségügyi és biztonsági szempontokat is fontosnak tartja, míg a környezetterhelést 37% kezeli kiemelten.
A vizsgálat rámutat arra, hogy a fogyasztók véleménye szerint az újrahasznosított, illetve újrahasználható technológiák és anyagok használatában kulcsszerepet játszó vegyipar nem törődik kellően működése környezetkárosító hatásával. A fogyasztók egynegyede (26%) úgy véli, hogy a vizsgálatban megemlített kilenc iparág közül pont a vegyipar figyel oda legkevésbé a környezetet károsító hatásokra. A fogyasztók a termékek és szolgáltatások környezeti terhelésére vonatokozó kommunikáció terén is a vegyipari vállalatoknak adták a legalacsonyabb pontszámot - 72 százalék nem nagyon, vagy egyáltalán nem bízik meg az ilyen jellegű kommunikációban.
"A felmérés eredményei fontos tanulságokkal szolgálnak a vegyipari cégek számára, akiknek egyértelműen oda kell figyelni a fogyasztók negatív véleményére, és törekedniük kell a fenntartható anyagok versenyképes áron történő előállítására" - mutatott rá Rachael Bartels, az Accenture vegyiparért és természeti erőforrásokért felelős praxisát vezető igazgatója. "A vegyiparra fontos szerep hárul a körkörös gazdaság mielőbbi megteremtésében. Ha az iparág nem vállal vezető szerepet ebben a törekvésben most, akkor a lemaradást kockáztatja."
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 18 917 331 forintot 10 éves futamidőre már 6,55 százalékos THM-el, havi 214 520 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,73% a THM, míg a MagNet Banknál 6,85%; az Erste Banknál 6,91%, a K&H Banknál 6,98%, a Raiffeisen Banknál pedig 7,00%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A vizsgálat további eredményei szerint a fogyasztók a műanyagot tartják a legkevésbé környezetbarát anyagnak (77%), a papírt pedig 55 százalékuknevezte meg a leginkább környezetbarát alapanyagként.
Az American Chemistry Council (ACC) becslése szerint például a műanyagból készült termékek körkörös gazdaságának megteremtésével 38 500 munkahely jöhetne létre és több milliárd dollár bevételhez jutna az Egyesült Államok, ha sikerülne bővíteni a pirolízis, vagy más fejlett műanyag-újrahasznosító technológiák alkalmazását. A vegyipari cégek katalizátorként ösztönözhetik a körkörös gazdaságra való átállásban rejlő 4 500 milliárd dolláros üzleti lehetőség kiaknázását, amely számukra is jelentős bevételeket teremthet - állapította meg az Accenture Strategy körkörös gazdaságról készített kutatása.
Így töltik fel az élelmes magyarok a ruhatárukat drága darabokkal fillérekért: egy vagyont spórolnak
A másodkézből vásárolt ruhák egyre nagyobb teret hódítanak Európában, ám összességében még mindig viszonylag szűk piaci szegmensről van szó.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.