Újabb piacon dübörögnek a diszkontok

Pénzcentrum
2012. július 20. 15:08

Mintegy 150 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból az első félév során, múlt év január-júniushoz viszonyítva. Ez plusz egy százalékot jelent, féléves összehasonlításban. Mennyiséget tekintve 2 százalékkal csökkent a forgalom, a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat által mért 90 kategóriából.

Az átlagosnál jobban, legalább öt százalékkal emelkedett a nagy forgalmú termékek közül a pelenka, mosogatószer, papírzsebkendő és hajfesték forgalma, érték szempontjából - mondta el Melisek Eszter, a Nielsen úgyfélkapcsolati igazgatója. - Figyelemre méltóan erősödött a főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló, 401-2 500 négyzetméteres üzletek pozíciója. Piaci részesedésük 3-3 százalékponttal emelkedett például toalettpapírnál, öblítőnél és mosogatószernél, egyik félévről a másikra.

Továbbra is koncentrált a forgalom; a 400 négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletekre és a drogériákra együtt 82 százalék jutott az értékben mért eladásokból, január-június során. Ugyanannyi, mint a tavalyi első félévben.

A különböző üzlettípusok piaci részesedése általában stabil. A legutóbbi félév során annyi változott, hogy értékben a hipermarket részaránya 2 százalékponttal, 36 százalékra csökkent. Ezzel egyidőben a főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna mutatója pedig 2 százalékponttal nagyobb lett, és 19 százalékot ért el.

Néhány nagy forgalmú terméket a fogyasztók kiemelkedő mértékben szereznek be a legnagyobb eladóterű, 2 500 négyzetmétert meghaladó üzletekből -állapítja meg Melisek Eszter. - A hipermarket piaci részesedése például moszószerből 46 százalék, öblítőből 44, tusfürdőből pedig 41, értéket tekintve, idén január-júniusban.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Drogériát részesít előnyben a fogyasztók nagy része többek között pelenkánál, dezodornál, testápoló krémnél és hajfestéknél. Ezeknél a kategóriáknál a drogéria piaci részesedése sorrendben 43, 40, 41 és 63 százalék, értékben, az idei első félév adatai szerint.

Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. február 7. kedd
Tódor, Rómeó
6. hét
Február 7.
A házasság hete
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?