Mintegy 150 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból az első félév során, múlt év január-júniushoz viszonyítva. Ez plusz egy százalékot jelent, féléves összehasonlításban. Mennyiséget tekintve 2 százalékkal csökkent a forgalom, a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat által mért 90 kategóriából.
Az átlagosnál jobban, legalább öt százalékkal emelkedett a nagy forgalmú termékek közül a pelenka, mosogatószer, papírzsebkendő és hajfesték forgalma, érték szempontjából - mondta el Melisek Eszter, a Nielsen úgyfélkapcsolati igazgatója. - Figyelemre méltóan erősödött a főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló, 401-2 500 négyzetméteres üzletek pozíciója. Piaci részesedésük 3-3 százalékponttal emelkedett például toalettpapírnál, öblítőnél és mosogatószernél, egyik félévről a másikra.
Továbbra is koncentrált a forgalom; a 400 négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletekre és a drogériákra együtt 82 százalék jutott az értékben mért eladásokból, január-június során. Ugyanannyi, mint a tavalyi első félévben.
A különböző üzlettípusok piaci részesedése általában stabil. A legutóbbi félév során annyi változott, hogy értékben a hipermarket részaránya 2 százalékponttal, 36 százalékra csökkent. Ezzel egyidőben a főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna mutatója pedig 2 százalékponttal nagyobb lett, és 19 százalékot ért el.
Néhány nagy forgalmú terméket a fogyasztók kiemelkedő mértékben szereznek be a legnagyobb eladóterű, 2 500 négyzetmétert meghaladó üzletekből -állapítja meg Melisek Eszter. - A hipermarket piaci részesedése például moszószerből 46 százalék, öblítőből 44, tusfürdőből pedig 41, értéket tekintve, idén január-júniusban.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Drogériát részesít előnyben a fogyasztók nagy része többek között pelenkánál, dezodornál, testápoló krémnél és hajfestéknél. Ezeknél a kategóriáknál a drogéria piaci részesedése sorrendben 43, 40, 41 és 63 százalék, értékben, az idei első félév adatai szerint.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








