Micheal O'Learyt kemény, nyakas ír fickóként ismeri mindenki. A Ryanair vezérigazgatójaként sok eszement ötlet hátterében állt, ő ajánlotta például hogy legyen fizetős a WC a repülőgépeken. A legújabb terve azonban nem csak a veszélyek, de a tálalás miatt is hatalmas felháborodást keltett.
A Ryanair a béka feneke alá küldte Európában a repülőgépekre szóló jegyárakat, ennek köszönhetően vált egy kis egyjáratos cégből a kontinens meghatározó erejévé. A cég, Michael O'Leary ötletei nyomán az alacsony jegyár mellett mindenre felárat szabott már ki a cég: az ételekre, italokra, az extra csomagokra, a nem preferált bankkártyával való fizetésre, a reptéri check-inre - szemben az ingyenes online-nal -; az ötleteit azóta sok más fapados légitársaság is átvette. O'Leary vetette fel a fizetős WC ötletét is a gépeken és egyszer azzal viccelődött, hogy az oxigénmaszk használatáért is pénzt kéne kérni.
Az alábbi ötletét azonban teljesen komolyan gondolja: "Kivesszük az utolsó 10 sor ülést, beteszünk kapaszkodókat és lesz elég hely ahhoz, hogy 100 ember ÁLLJON." - nyilatkozta a Sun című napilapnak O'Leary. "Majd azt mondjuk, ha állni akarsz, az csak öt euró." A felvetésre pedig, hogy elég veszélyes lenne, hiszen sokan meghalhatnak egy balesetben, csak annyit fűzött hozzá: "Minden tiszteletem, de az ülésben lévő utasok is meghalhatnak."
O'Leary az ilyen és hasonló kijelentéseivel már mindenkit magára haragított a pápától kezdve Tony Blair volt brit miniszterelnökig. Sokan mind a mai napig azt hiszik O'Leary a legtöbbször csak viccel és jártatja a száját, óriási ingyenrelámot csapva ezzel a cégének. Egy biztos: a kis, adóssággal küszködő cégből mára Európa egyik legnagyobb légitársasága lett 200 repülőgéppel és évi 67 millió utassal. O'Leary akár üzleti zseni, akár egy felfuvalkodott, érzéketlen újgazdag hólyag, legalább 300 millió angol fontos vagyonra tett szert azóta, hogy 1988-ban bekerült a Ryanair pénzügyi igazgatói székébe.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








