Már évi több mint 200 ezer tonna bioüzemanyag előállítására képes a Mol résztulajdonában álló Rossi Biofuel Zrt..
Sikeres kétórás teszterepülést hajtott végre az Air New Zealand egyik Boeing 747-400-as repülőgépe, melynek hajtóműveit részben a jathropa magvaiból nyert második generációs bioüzemanyag hajtotta. A tervek szerint 2017-re már az üzemanyagok 10 százaléka származna megújuló erőforrásból.
A történelem során most először fordult elő, hogy egy utasszállítót második generációs bioüzemanyaggal hajtottak meg. (Igaz 50-50 százalékos arányban kerozinnal keverték.) Ezek az üzemanyagok az olajos növények jóval szélesebb skálájából készülhetnek, mint korábbi társaik, az égésterméknek pedig sokkal kisebb a károsanyag-kibocsátása, mint például az eddig favorizált bioetanolnak.
A trópusi jatropha magjából nyert biodízel az olajos magvakéból nyert üzemanyagokéhoz hasonló tulajdonságokkal rendelkezik. Az International Air Transport Association már korábban is favorizálta a megújuló üzemanyagforrásokat, az elvárásaik szerint 2017-re a repülőgépeket hajtó üzemanyag 10 százaléka származhat növényekből.
Műfenyő vagy igazi? Pont kerülhetett az ősi vita végére: tisztul a kép, minden ebbe az irányba mutat
A karácsonyi időszak közeledtével egyre többen foglalkoznak a karácsonyfa-választás kérdésével.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








