Több mint 300 millió fontos büntetéssel kell szembenéznie az amerikai digitális óriásnak, az Apple-nek, ha az Európai Bizottság versenyjogi eljárása a vállalat számára negatív eredménnyel zárul.
A vállalat ugyanis az őt illető vádak szerint drágábban értékesíti termékét az Egyesült Királyságban, mint azt az unió többi részén teszi: azoknak a briteknek, akik az iTunes-ról töltenek le digitális tartalmat 79 pennyt (288 forintot) kell fizetniük egy számért, míg ugyanez euróban mérve már csak 99 cent ( körülbelül 245 forint) a környező országokban, amely azt jelenti, hogy a briteknek 12 pennyvel többek kell fizetniük egy dalért.
A Bizottság figyelmét az egyik fogyasztóvédelmi csoport hívta fel a jelenségre, amely a biztosság nyilatkozata szerint korlátozza a fogyasztók szabad döntési jogát.
Brüsszel felszólította a iTunes-on keresztül tartalmukat értékesítő cégeket, hogy nyújtsanak változtassanak árazási politikájukon, ennek véghezvitelére két hónap áll rendelkezésre. Amennyiben ezalatt nem történik jelentősebb változás, a Bizottságnak jogában áll a társaságok azok éves bevételének 10 százalékára büntetni, amely az Apple esetében 323 millió fontot jelent.
A digitális óriás épp tegnap jelentette be, hogy feloldja azon korlátozást, amely nem engedi, hogy az iTunesról letöltött tartalmat az iPodon kívül más eszközzel lejátsszák a vásárlók. Az Apple és a vele szerződésben álló stúdiók ezen kívül azt is tervezik, hogy megszüntetik a másolásvédelmi rendszer használatát: a tervek szerint ez év végéig az iTunes-ról letölthető digitális tartalom felét szabadítanák meg a DRM- rendszertől.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Szánthó Miklós: a békepárti és szuverenista erők összehozása a cél
- A vásárlók indítottak terheléses "támadást" a FoxPost automatái ellen
- Sötét jövőképet fest az IMF a világgazdaságról
- Orbán Viktor: „Alexandra jól halad”
- Új ruhába öltöztetik Szoboszlai Dominikot, és nem is kevésért
- Június közepétől fizet osztalékot a részvényeseinek az Opus