Az elmúlt tizenkét hónapban minden ötödik brit ember megtapasztalhatta, milyen ha egyszer csak eltűnik egy jelentős összeg a bankkártyáról, vagyis milyen az, ha valaki csalók áldozatává válik, tudósít a szomorú tényekről egy nemrég elkészült jelentés.
Ez egy hihetetlenül nagy, 7 milliós tömeget takar, akiknek jelentős része, közel 24 százaléka, hogy elkerüljék a csalás okozta károkat, inkább a készpénzhasználat mellett döntött. A megdöbbentő hírek az Európai Bizottság azon kampányának ideje alatt kerültek napvilágra, amelynek keretében a kártyával való fizetések növelését szorgalmazza a testület, hogy ezzel is csökkentsék a készpénzforgalmat.
Az Európai Unió területén összesen 24 millió kártyafelhasználó járt pórul a tavalyi évben, ha ehhez hasonlítjuk a 7 millió brit "áldozatot", az arány valóban megdöbbenthette volna a szigetlakókat. A brit pénzügyi szervezet munkatársa szerint azonban semmit meglepő nincs a felmérésben, hiszen nem csupán a csalások számában, de a bankkártyahasználtban is élen járnak az angolok, akik általában négy különböző kártyát hordanak maguknál és használják is azokat.
A banki adatokkal való visszaélés azonban hazánkat sem hagyja érintetlenül, ahol a legnagyobb gondot a mágnes csíkok biztonsági hiányosságaiból fakadó védtelenség jelenti. Egyes kereskedelmi bankok ugyan megpróbálkoztak a sokkal biztonságosabb chip és PIN kombinációval, azonban hazánkban nincs meg a megfelelő technikai háttér ezek kezelésére, így marad a mágnes csík is...és persze az óvatosság.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen