Az egyik legjövedelmezőbb pénzügyi forrása a világ futball klubjainak a mezreklámokból származó bevételek. Egy éves reklámfelületért akár 22 millió eurót is kifizetnek a hirdetni vágyók a legnevesebb futball csapatoknak.
Nagyon megéri a világcégeknek a foci-mezeken megjelenni, hiszen nemcsak a 90 perces mérkőzés alatt láthatják termékeiket nézők és potenciális vásárlók milliói, de az utcán mászkáló és játszó kedvenceik mezét viselő gyermekek is tovább népszerűsítik az adott márkát. Nem utolsósorban jövedelmező az, hogy a napilapokban és sportösszefoglalókban még szélesebb körű nézettséget könyvelhet el a futballklub, és ezzel együtt a hirdető vállalat.
A világranglistát az olasz Juventus vezeti eddig a Tamoillal kötött szerződés óta, amiért az olaszok 22 millió eurót tehettek zsebre. Azonban a bunda-botrány kirobbanása és a Juve Seria B-be történő visszasorolása óta nemcsak a televíziós nézettség fog csökkenni, de a reklámkampány és a hirdető presztízse is.
Nem kedvelt hirdetőként tartják számon a szerencsejátékokkal foglalkozó és alkoholt forgalmazó vállalatokat. Erre példa például az is, hogy a skót Celtic és a Rangers is levette a mezéről a Carling sör reklámját, engedve az elégedetlenkedőknek. A Manchester csapatát egy bombaajánlattal kereste meg az egyik kaszinó, ám a csapat a jó hírét nem adva fel, nemet mondott a kihagyhatatlannak tűnő ajánlatra.
Annál jövedelmezőbb lehetőség ez a fajta szponzorálás viszont a telekommunikációs cégeknek: egyre nagyobb teret nyernek reklámjaik, hiszen ők jelennek meg például a Real Madrid, Bayer München, Chelsea, Borussia Dortmund és Porto mezein.
Az eddig 'érinthetetlen' Barca továbbra sem engedi, hogy játékosain reklámok jelenjenek meg, a hetekben viszont megállapodást kötöttek az UNICEF-fel, természetesen ingyen. Így az eddig reklámok nélkül pályára lépő Deco-t és Ronaldinho-t UNICEF-es mezzel láthatjuk szeptembertől.

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








