Az egyik legjövedelmezőbb pénzügyi forrása a világ futball klubjainak a mezreklámokból származó bevételek. Egy éves reklámfelületért akár 22 millió eurót is kifizetnek a hirdetni vágyók a legnevesebb futball csapatoknak.
Nagyon megéri a világcégeknek a foci-mezeken megjelenni, hiszen nemcsak a 90 perces mérkőzés alatt láthatják termékeiket nézők és potenciális vásárlók milliói, de az utcán mászkáló és játszó kedvenceik mezét viselő gyermekek is tovább népszerűsítik az adott márkát. Nem utolsósorban jövedelmező az, hogy a napilapokban és sportösszefoglalókban még szélesebb körű nézettséget könyvelhet el a futballklub, és ezzel együtt a hirdető vállalat.
A világranglistát az olasz Juventus vezeti eddig a Tamoillal kötött szerződés óta, amiért az olaszok 22 millió eurót tehettek zsebre. Azonban a bunda-botrány kirobbanása és a Juve Seria B-be történő visszasorolása óta nemcsak a televíziós nézettség fog csökkenni, de a reklámkampány és a hirdető presztízse is.
Nem kedvelt hirdetőként tartják számon a szerencsejátékokkal foglalkozó és alkoholt forgalmazó vállalatokat. Erre példa például az is, hogy a skót Celtic és a Rangers is levette a mezéről a Carling sör reklámját, engedve az elégedetlenkedőknek. A Manchester csapatát egy bombaajánlattal kereste meg az egyik kaszinó, ám a csapat a jó hírét nem adva fel, nemet mondott a kihagyhatatlannak tűnő ajánlatra.
Annál jövedelmezőbb lehetőség ez a fajta szponzorálás viszont a telekommunikációs cégeknek: egyre nagyobb teret nyernek reklámjaik, hiszen ők jelennek meg például a Real Madrid, Bayer München, Chelsea, Borussia Dortmund és Porto mezein.
Az eddig 'érinthetetlen' Barca továbbra sem engedi, hogy játékosain reklámok jelenjenek meg, a hetekben viszont megállapodást kötöttek az UNICEF-fel, természetesen ingyen. Így az eddig reklámok nélkül pályára lépő Deco-t és Ronaldinho-t UNICEF-es mezzel láthatjuk szeptembertől.

Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








