Reklámozz milliárdokért focimezen!

Pénzcentrum
2006. július 27. 16:00

Az egyik legjövedelmezőbb pénzügyi forrása a világ futball klubjainak a mezreklámokból származó bevételek. Egy éves reklámfelületért akár 22 millió eurót is kifizetnek a hirdetni vágyók a legnevesebb futball csapatoknak.



Nagyon megéri a világcégeknek a foci-mezeken megjelenni, hiszen nemcsak a 90 perces mérkőzés alatt láthatják termékeiket nézők és potenciális vásárlók milliói, de az utcán mászkáló és játszó kedvenceik mezét viselő gyermekek is tovább népszerűsítik az adott márkát. Nem utolsósorban jövedelmező az, hogy a napilapokban és sportösszefoglalókban még szélesebb körű nézettséget könyvelhet el a futballklub, és ezzel együtt a hirdető vállalat.

A világranglistát az olasz Juventus vezeti eddig a Tamoillal kötött szerződés óta, amiért az olaszok 22 millió eurót tehettek zsebre. Azonban a bunda-botrány kirobbanása és a Juve Seria B-be történő visszasorolása óta nemcsak a televíziós nézettség fog csökkenni, de a reklámkampány és a hirdető presztízse is.

Nem kedvelt hirdetőként tartják számon a szerencsejátékokkal foglalkozó és alkoholt forgalmazó vállalatokat. Erre példa például az is, hogy a skót Celtic és a Rangers is levette a mezéről a Carling sör reklámját, engedve az elégedetlenkedőknek. A Manchester csapatát egy bombaajánlattal kereste meg az egyik kaszinó, ám a csapat a jó hírét nem adva fel, nemet mondott a kihagyhatatlannak tűnő ajánlatra.

Annál jövedelmezőbb lehetőség ez a fajta szponzorálás viszont a telekommunikációs cégeknek: egyre nagyobb teret nyernek reklámjaik, hiszen ők jelennek meg például a Real Madrid, Bayer München, Chelsea, Borussia Dortmund és Porto mezein.

Az eddig 'érinthetetlen' Barca továbbra sem engedi, hogy játékosain reklámok jelenjenek meg, a hetekben viszont megállapodást kötöttek az UNICEF-fel, természetesen ingyen. Így az eddig reklámok nélkül pályára lépő Deco-t és Ronaldinho-t UNICEF-es mezzel láthatjuk szeptembertől.

 

 


 

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem