4 °C Budapest

Reklámozz milliárdokért focimezen!

Pénzcentrum
2006. július 27. 16:00

Az egyik legjövedelmezőbb pénzügyi forrása a világ futball klubjainak a mezreklámokból származó bevételek. Egy éves reklámfelületért akár 22 millió eurót is kifizetnek a hirdetni vágyók a legnevesebb futball csapatoknak.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.


Nagyon megéri a világcégeknek a foci-mezeken megjelenni, hiszen nemcsak a 90 perces mérkőzés alatt láthatják termékeiket nézők és potenciális vásárlók milliói, de az utcán mászkáló és játszó kedvenceik mezét viselő gyermekek is tovább népszerűsítik az adott márkát. Nem utolsósorban jövedelmező az, hogy a napilapokban és sportösszefoglalókban még szélesebb körű nézettséget könyvelhet el a futballklub, és ezzel együtt a hirdető vállalat.

A világranglistát az olasz Juventus vezeti eddig a Tamoillal kötött szerződés óta, amiért az olaszok 22 millió eurót tehettek zsebre. Azonban a bunda-botrány kirobbanása és a Juve Seria B-be történő visszasorolása óta nemcsak a televíziós nézettség fog csökkenni, de a reklámkampány és a hirdető presztízse is.

Nem kedvelt hirdetőként tartják számon a szerencsejátékokkal foglalkozó és alkoholt forgalmazó vállalatokat. Erre példa például az is, hogy a skót Celtic és a Rangers is levette a mezéről a Carling sör reklámját, engedve az elégedetlenkedőknek. A Manchester csapatát egy bombaajánlattal kereste meg az egyik kaszinó, ám a csapat a jó hírét nem adva fel, nemet mondott a kihagyhatatlannak tűnő ajánlatra.

Annál jövedelmezőbb lehetőség ez a fajta szponzorálás viszont a telekommunikációs cégeknek: egyre nagyobb teret nyernek reklámjaik, hiszen ők jelennek meg például a Real Madrid, Bayer München, Chelsea, Borussia Dortmund és Porto mezein.

Az eddig 'érinthetetlen' Barca továbbra sem engedi, hogy játékosain reklámok jelenjenek meg, a hetekben viszont megállapodást kötöttek az UNICEF-fel, természetesen ingyen. Így az eddig reklámok nélkül pályára lépő Deco-t és Ronaldinho-t UNICEF-es mezzel láthatjuk szeptembertől.

 

 


 

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. november 27. szombat
Virgil
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?