Augusztus elsejétől szerzői jogdíjat kell fizetni a merevlemezes asztali DVD-felvevők, a beépített merevlemezes tévék és az új generációs, nagy tárolókapacitású egyrétegű blue-ray lemezek után is.
A lemezekre darabonként 400 forint lesz a díj, míg a DVD-felvevők esetében a tárolási kapacitástól függően 4, 5 és 7 ezer forinttal fizethetnek többet a forgalmazók. Ebből adódóan a középkategóriás merevlemezes DVD-írók ára egyes típusoknál akár 10%-kal is emelkedhet.
Európában példa nélküli, hogy jogdíjat vezessenek be ezekre a termékekre, bár próbálkozások azért vannak. A jelenlegi lépés előtt nem történt egyeztetés a forgalmazók képviselőivel és a drágulás minden bizonnyal a felhasználóknak sem lesz ínyére...
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








