Könnyen elképzelhető, hogy a magyar államnak vissza kell fizetnie az uniós csatlakozástól a tavalyi év végéig beszedett regisztrációs adó (regadó) egy jó részét, mivel az nem állt összhangban a közösségi joggal.
Könnyen elképzelhető, hogy a magyar államnak vissza kell fizetnie az uniós csatlakozástól a tavalyi év végéig beszedett regisztrációs adó (regadó) egy jó részét, mivel az nem állt összhangban a közösségi joggal - írja a Napi Gazdaság.
Az Európai Bíróság két hete tárgyalt a magyar regisztrációs adó közösségi joggal való összhangjának vizsgálatáról. Nádasdy Ákos egy Volkswagen Passat típusú használt gépkocsit hozott be Németországból Magyarországra, ami után az adót meg is fizette. Később a vámhatóság további összeget követelt tőle olyan jogszabályváltozásra hivatkozva, amely a kivetés napján lépett életbe. Az ügyét azonban a magyar bírónő el sem kezdte tárgyalni, mert úgy vélte, hogy a regisztrációs adó eleve ellentétes lehet a közösségi joggal, ezért inkább az Európai Bíróságtól kért előzetes döntést.. A magyar bíróság arra vár választ európai felettesétől, hogy lehetséges-e egy olyan adó fenntartása, amely teljesen figyelmen kívül hagyja a gépkocsi értékét, és a fizetendő adó összegét kizárólag annak műszaki tulajdonságai, valamint környezetvédelmi osztályba sorolása alapján határozza meg.
Az ügyhöz az Európai Bizottság is hozzászólt, amely a regadó kapcsán még tavaly októberben indított kötelezettségszegési eljárást a magyar állammal szemben, amelynek hatására idén januárban lépett életbe a módosított, ám továbbra is vitatott szabályozás. Ez már egy avultatási táblázatot is alkalmaz az adó kivetéséhez, ám a Magyar Gépjárműimportőrök Országos Egyesülete (MGOE) szerint annak értékei nem reálisak. A hatályos törvény egy 12 hónapos autónál például az adó 11 százalékát engedi el, ám a tényleges értékcsökkenés az MGOE szerint 25 százalék. A szervezet véleményéről tájékoztatta a bizottságot, amely közölte, hogy továbbra is folyik az eljárás a magyar állammal szemben.
A Nádasdy-ügy kapcsán a bizottság a tárgyaláson kijelentette: összeegyeztethetetlen az EK-szerződés 90. cikkével egy olyan gépjármű-regisztrációs rendszer alkalmazása, amely teljes mértékben figyelmen kívül hagyja az autó regisztráció napján érvényes tényleges értékét, s így a más tagállamból származó használt darabokra olyan mértékű adót vet ki, ami módszeresen meghaladja a nemzeti területen már regisztrált, hasonló használt gépjárművek értékébe beépülő adó maradványértékét. A magyar kormány álláspontja szerint ugyan a szabályozás uniókompatibilis, de a tárgyaláson már kérte az esetleges elmarasztaló ítélet időbeli hatályának megfontolását, mivel problémát okozhat a költségvetésnek a csaknem 30 milliárd forintos összeg - vagy egy része - visszafizetése.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste Banknál 6,67%, a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az Európai Bizottság pár hete áldását adta arra, hogy a regisztrációs adó - lépésről lépésre - beolvadjon az éves üzemben tartási adóba, amelynek mértékét továbbra is a tagállam határozná meg. A későbbiekben a vásárló évenként elosztva, a súlyadóval együtt fizetné meg a több százezer, esetenként több millió forintos regisztrációs adót. Az új rendszer mellett szól, hogy egy autóra a tulajdonosnak nem kellene többször megfizetnie az adót (ez most gyakorta előfordul, ha valaki más uniós tagállamban vállal munkát és viszi magával az autóját is). A környezetvédelmi szempont is erősödne a közteher kivetésében: 2010-ben már az adó 50 százalékát a szén-dioxid-kibocsátás mértékétől tennék függővé.
Az alig egy hónapja indult első hazai közösségi piactéren már meg is vannak az első sikeres projektek.
A pénzügyi szakértők most elmondták, milyen tippekkel spórolhatunk.
A magyar piacon is megjelennek az enyhén alkoholos, gyümölcsös italok, egy felmérésből pedig kiderült, hogy a fiatalok különösen nyitottak ezekre az alkoholos frissítőkre.
Sokan gondolják, hogy teljesen tudatosan szervezik a pénzügyeiket, és nem értik, hogy hova folyik a pénzük a hónap végére.
-
Erre figyeljünk, ha idén a lakásfelújítás lesz a nyaralásunk
Ma már nem csak az otthonunk, gyakran a munkahelyünk is a lakás.
-
Ez a KKV-k nagy lehetősége: íme 3 érv, hogy kipróbáld a közösségi finanszírozást (x)
Ha érdekel a közösségi finanszírozás, akkor nagy valószínűség szerint ennek fő oka a tőke nem tradícionális módon történő előteremtésének lehetősége.
- Nagy tűz Dunaharasztiban
- A háború visszatért Kijevbe - szemtanúk az újrakezdett életbe beletrafált támadásról
- Együtt menekültek az omlás elől, de a lányt maga alá temette a törmelék - drámai vallomás
- Orbán Viktor elfenekelésről beszélt a parlamentben
- Tekintélyes számadatokat közölt a Magyar Bankholding
- Kártalanítja a Mol az autósokat, akik tévesen tankoltak
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


