Szeretnél búvárkodni, de nem igazodsz ki a piacon találtható rengeteg ajánlat között? Nem tudod mire kell figyelni a számodra megfelelő tanfolyam kiválasztásánál? Igyekszünk segíteni, ezért megkérdeztünk egy búvároktatót, aki érdekes részletekre hívta fel a figyelmünket. Lássuk, mit érdemes tudni mielőtt belevágnánk!
Alapvető fontosságú a döntés szempontjából, hogy melyik iskola milyen gyorsan tud ellátni bennünket a tanfolyam elvégzéséről szóló, világszerte elfogadott papírral, hiszen erre szükségünk lehet nyaralásunk alkalmával. Az általunk megkeresett Aquanauta esetében a tanulási fázis optimális esetben mindössze négy napot vesz igénybe, melyben az első nap során 14 óra elméleti oktatást kaphatunk, majd 10 óra uszodai képzésre és 5 óra nyíltvízi merülésre kell számítanunk.
Ennél a cégnél nem kell külön vizsgát tenni, a gyakorlati képzés addig tart, amíg megfelelően el nem sajátítjuk a szükséges alapokat. Ehhez személyre szabott képzést kapunk, 1 tanuló - 1 oktató rendszerben. Kérdésünkre elmondták, hogy az esetleges ügyetlenségünkkel járó plusz órák sem járnak többlet költséggel, a tanfolyam összesen 49,900 Ft-ba, plusz 30 euróba kerül. Ez utóbbi tétel a képzettséget igazoló kártya ára. Ezen a poton el is érkeztünk egy kényes kérdéshez, egyszerű érdeklődőként ugyanis meglehetősen nehéz különbséget tennünk a rövidítésekkel és hangzatos mondatokkal fémjelzett papírok között...
Ma már állítólag megéri a magyar UEF bizonyítványt választani, hiszen ezt az igazolványt akár 1 nap alatt is kiállítják részünkre, míg az amerikai NAUI-ra gyakran egy hónapot is várni kell és az sem ritka, hogy hibásan, elírt névvel érkezik. Mindkét papírt elfogadják világszerte, hiszen az a tapasztalat, hogy a helyi búvárbázisok képviselői először egy check-dive keretében sekélyebb vízben megnézik, mit is tudunk, ezt követően visznek mélyebb vízre.
A leírt tanfolyam keretén belül olyan papírt kapunk, mellyel oktatónkkal 30 méteres mélységig merülhetünk, más kísérővel pedig 18 méterig.
A búváriskolák számára nem elsősorban a tanfolyamok tartása a nagy üzlet, sokkal inkább az, hogy az elégedett tanulók szívesen mennek saját oktatójukkal búvártúrákra, ezért lojálisak maradnak az iskolákhoz. Az utazásokkal kapcsolatban kétféle költségtételt kell megfontolnunk: a felszerelés bérleti díját és az út árát. Előbbi az Aquanauta esetében napi 4,300 Ft-ot tesz ki, de csak azokra a napokra számítják fel, amikor történik is merülés. (Ez nem mindenhol van így, ezért érdemes lehet erre is figyelni.) Az utak árai természetesen széles skálán mozognak, egy 4 napos adriai kaland azonban már 225 eurótól elérhető, melyben 3x2 merülés van benne.
A fenti összegek egyre több ember számára megfizethetők, így a búvárkodás valódi divattá nőtte ki magát, nem szabad azonban elfelejteni, hogy az iskola kiválasztása jobb esetben egy hosszabb kapcsolat kezdete, így mindenképpen nézzünk körül alaposan, mielőtt belevágnánk a kalandba!
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








